کد خبر 232185
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

۹۰ اتوبوس تا پایان سال در کرمانشاه فعال می‌شود

۹۰ اتوبوس تا پایان سال در کرمانشاه فعال می‌شود

 رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از فعال شدن ۹۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر کرمانشاه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات، رضا دوستی، با اشاره به خرید ۱۰۷ دستگاه اتوبوس برای تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری کرمانشاه گفت: از این تعداد تاکنون تنها ۴۴ دستگاه به کرمانشاه تحویل شده است.

وی با بیان اینکه پول همه اتوبوس های خریداری شده پرداخت شده، افزود: بعد از گذشت یک سال از خریداری این اتوبوس ها هنوز ۶۳ دستگاه آن تحویل نشده که در حال رایزنی با وزارت کشور برای تسریع در تحویل اتوبوس‌های باقی مانده هستیم.

دوستی گفت: از مجموع ۴۴ دستگاه اتوبوسی هم که به شهرداری کرمانشاه تحویل شده، تاکنون ۱۹ دستگاه آن در سطح شهر فعال شده و برای مابقی راننده نداریم.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به صدور فراخوان جذب راننده برای اتوبوس های جدید گفت: این ۲۵ دستگاه اتوبوس باقی مانده در صورت جذب راننده تا پایان دی ماه در سطح شهر فعال خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با فعالیت این تعداد اتوبوس بتوان ۱۰ مسیر اتوبوسی شهر کرمانشاه را فعال کرده و به ۲۰ شهرک در این مسیرها خدمات رسانی داشت.

دوستی با اشاره به حذف بسیاری مسیرهای اتوبوسی شهر کرمانشاه گفت: در گذشته ۲۵ تا ۳۰ مسیر اتوبوس در شهرکهای کم برخوردار فعال بود که به دلیل کمبود اتوبوس بسیاری از این مسیرها از جمله مسیر شهرک های جعفرآباد، دولت آباد و حکمت آباد حذف شد و در حال حاضر در این شهرک ها تنها هفت مسیر فعال است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با جذب راننده و فعال شدن اتوبوس های تحویل شده، مسیرهای اتوبوسی در این محلات کم برخوردار مجددا فعال شود.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس های درون شهری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس بخشی خصوصی داریم که بعد از ۱۰ سال قرارداد این افراد به پایان رسیده و پیگیر عقد قرارداد مجدد با رانندگان این اتوبوس ها هستیم تا بتوانیم آنها را در سطح شهر فعال کنیم.

دوستی اظهار کرد: با عقد قرارداد با رانندگان ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی در مجموع تا پایان سال بیش از ۹۰ دستگاه(۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۴۴ دستگاه اتوبوس ملکی شهرداری) در سطح شهر کرمانشاه فعال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha