کد خبر 222165
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

«حیات» گزارش می دهد؛

کاهش بار ترافیک تهران با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی

کاهش بار ترافیک تهران با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی

طبق اعلام رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خوشبختانه روند قانونی خرید اتوبوس‌ها انجام شده است و به زودی شاهد تزریق ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، طی دو الی سه سال گذشته بسیاری از شهروندان تهرانی نسبت به کمبود اتوبوس های شهری و افزایش سرفاصله اتوبوس ها گلایه مند بودند تا جایی که علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با تایید این انتقادات اعلام کردند براساس اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد اما این رقم به دلایل متعددی به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده است.

مهدی علیزاده مدیرعامل اتوبوسرانی تهرانی نیز در آیین بهره برداری از طرح نوسازی و بازسازی  ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اعلام کرد، در شهریورماه امسال ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت فعال و جاری خدمت‌رسانی می‌کردند که با اقدامات انجام شده و با آغاز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این تعداد به ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده است.

قطعا برای رسیدن به یک شهر عاری از ترافیک، لزوم داشتن یک ناوگان حمل و نقل عمومی با کیفیت امری طبیعی و ضروری است، لذا برای رسیدن به چنین شهری این تعداد اتوبوس کافی نبوده و شهروندان نیازمند ناوگان بیشتری برای جابه جایی سهل و آسان هستند.

به همین خاطر سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگویی به خبرگزاری ایسنا گفت: روزانه ۲۰۵۰ دستگاه اتوبوس وارد خط سرویس دهی می‌شوند؛ اما به دلیل خرابی میانگین دوام این اتوبوس ها به ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال می رسد.

وی افزود: خوشبختانه روند قانونی خرید اتوبوس‌ها انجام شده بگونه ای که قراردادها چه برای اتوبوس و چه برای مینی بوس اعم از برقی و دیزلی، قراردادها منعقد شده است، اما آنچه که می‌توانیم بگوییم و قابل اعتماد است اتوبوسهای دیزلی احتمالا در موعد مقرر به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهند شد که پیش بینی این بود که حدود ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس از محل ۳۰۰۰ اتوبوسی که قراردادش منعقد شده، در سال‌جاری به ناوگان اضافه می شود.

قطعا اگر قراردادهای خرید ناوگان مترو و اتوبوس در موعد مقرر به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران واگذار شود موضوع عدم تمایل استفاده شهروندان از این ناوگان برطرف شده و به تدریج می توانیم شاهد وجود خودروهای تک سرنشین در معابر شهر و به تبع کاهش ترافیک باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha