کد خبر 221023
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

تشکری هاشمی:

اقدامات قانونی خرید اتوبوس ها انجام شده است

اقدامات قانونی خرید اتوبوس ها انجام شده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات قانونی برای خرید اتوبوس ها انجام شده است گفت: براساس برنامه اعلامی اتوبوس های دیزلی در موعد مقرر وارد ناوگان خواهند شد و برای تسریع در روند ورود اتوبوس ها و رسیدن به عدد 3 هزار اتوبوس فعال باید به اتوبوس سازان فشار وارد کرد تا هرچه سریعتر اتوبوس ها را تامین کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بازدید کردند.

در این بازدید آخرین وضعیت اتوبوس‌های خریداری ‌شده، اتوبوس های بازسازی شده و همچنین برنامه های مصوب شرکت واحد اتوبوسرانی تا پایان سال 1402 بررسی ‌شد.

در حاشیه این بازدید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نقدینگی شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: مدیریت خوب به معنای این است که بتوانیم از تمامی ظرفیت ها جهت ایجاد منابع مالی و نقدینگی‌ استفاده کنیم و شرکت واحد نیز باید به همین سمت حرکت کند. 

تشکری هاشمی گفت: در جلسه امروز اعلام شد 2 هزار و 50 اتوبوس در شهر تهران بصورت روزانه فعال هستند و این تعداد هر  روز از پارکینگ شرکت واحد خارج  می‌شوند اما به دلیل فرسودگی  ناوگان، این تعداد تا پایان شب کمتر  می‌شود و بر همین اساس میانگین اتوبوس های فعال روزانه  به ۱۶۰۰ تا  دستگاه میرسد ،  همچنین گفته شد که پیش بینی می‌شود تا آخر امسال حدود 1300 اتوبوس از مجموع قراردادهای منعقد شده به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود. 

وی گفت: امیدواریم با اورهال و خرید اتوبوس های جدید هرچه سریعتر مشکلات مربوط به اتوبوس ها حل شود مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی را درک میکنیم به جز 300 دستگاه که عمری کمتر از 5 سال دارند عمر مابقی اتوبوس ها عمری بین ۱۰ تا 16 سالدارند و برهمین اساس وظیفه مدیریت شهری تامین منابع برای خرید اتوبوس‌های جدید است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات قانونی برای خرید اتوبوس ها انجام شده است گفت: براساس برنامه اعلامی  اتوبوس های دیزلی در موعد مقرر وارد ناوگان خواهند شد و برای تسریع در روند ورود اتوبوس ها و رسیدن به عدد 3 هزار اتوبوس فعال باید به اتوبوس سازان فشار  وارد کرد تا هرچه سریعتر اتوبوس ها را  تامین کنند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها گفت: قراردادهایی برای اورهال  اتوبوس ها انجام شده است اما این عدد با آنچه در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شده فاصله قابل توجهی دارد براساس تصمیم شورای شهر تهران باید در سال جاری 1100 اتوبوس اورهال شود اما تاکنون ۳۲۰ دستگاه اتوبوس قرارداد بسته شده لذا امیدواریم  تا پایان سال این تعداد جبران شود. 

وی ادامه داد: شرکت هایی که اتوبوس‌ها را به شرکت واحد فروخته اند موظف هستند اقدامات لازم در خصوص بازسازی یا اورهال اتوبوس ها را انجام دهند و عدم ارائه خدمات پس از فروش هیچ توجیهی ندارد. 

وی با اشاره به مشکل کمبود راننده که یکی از مواردی است که مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی آنرا مطرح می‌کنند گفت: در جامعه ای که شهروندان آن به دنبال اشتغال هستند نمی‌توان گفت راننده اتوبوس وجود ندارد دریافت گواهینامه پایه یکم کار چندان سختی نیست و می‌توان با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی شهرداری و واگذاری کار به بخش خصوصی، کمبود راننده را جبران کرد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مهندسی خطوط اتوبوسرانی گفت: تعدادی از خطوط اتوبوسرانی نیاز به بازنگری  دارند و برهمین اساس باید مسیرهای اتوبوسرانی از طریق سازمان ترافیک مهندسی مجدد شوند و در هرکجا که نیاز است خطوط اتوبوسرانی توسعه یابند. 

تشکری هاشمی درباره آمار  پایین تراکنش  بلیت اتوبوس گفت:  از تعداد 2 هزار دستگاه اتوبوس فعال تهران  حدود هزار مورد متعلق به بخش خصوصی و  در همین حدود  متعلق به شهرداری تهران( تک کابین و بی آر تی) است و هر دستگاه بی آر تی تقریبا هزار مسافر را در روز جا به جا می‌کند و مطابق با آمار اعلامی شرکت واحد  70 درصد از تراکنش ها انجام نمی شود که برای حل آن خرید تجهیزات باید به فوریت انجام و سیستم نظارتی فعال شود.   هر روز تاخیر در اجرای این موضوع ، خسارت سنگینی را به شرکت واحد وارد می‌کند.

وی ادامه داد:  عدم پرداخت بلیت حاکی از عملکرد ضعیف در بخش  بلیت الکترونیک است که نتیجه آن ازبین رفتن روزانه حدود   2 میلیارد تومان و ماهیانه 60 میلیارد تومان از بیت المال است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به لزوم نصب فیلتر جاذب دوده که در برنامه چهارم توسعه تهران مطرح شده است گفت: این فیلترها در گذشته مورد تست قرارگرفتند و باید در چارچوب مصوبات شورا نسبت به نصب آن بری اتوبوس های یورو ۴ اقدام شود 

تشکری هاشمی با اشاره به ون های ویژه معلولان گفت : از مجموع 82 دستگاه ون ویژه معلولان به سبب کمبود راننده و مشکلات فنی حدود ۴۵ درصد آن یعنی ۳۷ دستگاه ون فعالیت ندارند که 20 دستگاه آن به دلیل نبود راننده متوقف است و باید مشخص شود علت عدم فعالیت این ون‌ها چیست، چشم امید معلولان به این سامانه حمل و نقلی است.

وی بیان کرد: وقتی می‌توان هر ون را در مدت کوتاهی تعمیر کرد چرا باید آنها را چندین ماه در پارکینگ‌ها خواباند؟ باید هرچه سریعتر مشکلات فنی ون ها برطرف شوند برای حل مشکل راننده نیز باید ظرف به فوریت  با معاون مالی و معاون منابع انسانی شهرداری تهران  هماهنگی های لازم را انجام داد بنده نیز این موضوع را حتما پیگیری میکنم تا مشکلات مربوط به ون های ویژه معلولان  برطرف شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خرید اتوبوس‌ها با پیگیری و جدیت پیگیری شود همچنین باید بحث مدیریت هرچه بهتر ناوگان اتوبوسرانی انجام شود تا شاهد مشکلات موجود  نباشیم.
 جلسه امروز فرصتی برای به روز شدن اقدامات و حل مشکلات بود  و امیدواریم هرچه زودتر چالش های موجود برطرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha