کد خبر 223640
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

1097 نفر متقاضی ثبت نام انتخابات مجلس در تهران

1097 نفر متقاضی ثبت نام انتخابات مجلس در تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: در پنجمین روز ثبت نام‌ نهایی متقاضیان انتخابات، ۱۰۹۷ نفر متقاضی  ثبت‌نام کردند

به گزارش گروه سیاسی حیات، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: در پنجمین روز ثبت نام‌ نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه ۱۰۹۷ داوطلب  ثبت نام خود را قطعی کردند و شمار ثبت‌  نام‌ کنندگان به ۲۶۶۲ نفر رسید.

وی درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: ۸۵ درصد ثبت‌نام کنندگان مردان و ۱۵ درصد زنان هستند؛ همچنین در رده های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ( ۸ درصد)، ۳۵ تا ۴۰ سال ( ۱۸ درصد)، ۴۰ تا ۴۵سال ( ۲۲درصد)   و ۴۵تا ۵۰سال ( ۱۶ درصد) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۵درصد) ۵۵ تا ۶۰ سال(۱۱درصد)و ۶۰ تا ۶۵سال (۶درصد)۶۵ تا ۷۰ سال  (۳درصد) و ۷۰ تا ۷۵ سال (۱در صد)  ترکیب سنی داوطلبان را تشکیل داده اند.

جوهری با ارائه گزارشی از سابقه داوطلبانی که در این دوره ثبت نام خود را نهایی کردند، گفت: داوطلبانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند، ۵ درصد  و  ۲۲ درصد هم سابقه ایثارگری داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به تعداد ثبت نام  متقاضیان در حوزه های انتخابیه شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس ۲۳۵۸ نفر، در حوزه انتخابیه شهریار،  قدس و ملارد ۱۰۲ نفر، در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۵۸ نفر، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۶۵ نفر، حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۳۸ نفر و حوزه انتخابیه پاکدشت ۲۸ نفر تا پایان روز پنجم ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

جوهری عنوان کرد: درحوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی ۳ نفر، در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال کشور ۵ نفر، در حوزه انتخابیه زرتشتیان ۳ نفر و حوزه انتخابیه کلیمیان ۲ نفر تا پایان روز پنجم ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

جوهری تاکید کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه این هفته سوم آبان ماه ادامه دارد. 

وی ادامه داد: داوطلبان می توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند و آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند.

گفتنی است دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha