کد خبر 223171
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران

 تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران

استاندار اصفهان از ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد به منظور تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران، خبر داد

به گزارش گروه استانی حیات؛ سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در خصوص استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) به منظور تکمیل قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران گفت: با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و با پیگیری های مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهر سازی در استان و تعدادی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. 

وی ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران یکی از پروژه‌های اساسی و کلان کشور است که از دهه‌های گذشته در اصفهان طرح و مورد پیگیری قرار گرفته اما به دلیل عدم تأمین فاینانس و مجوزات لازم برزمین مانده است. 

استاندار اصفهان متذکر شد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان این موضوع مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران بعنوان طرح اولویت دار کشور مطرح و ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تأمین مالی این پروژه ملی با سرعت بیشتری صورت بپذیرد. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: امید است با تأمین اعتبار و همراهی مسئولان استانی و ملی شاهد سرعت بیشتر در اجرای این پروژه راهبردی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha