کد خبر 202000
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

لزوم حمایت مسؤولان ملی از پروژه قطار سریع‌السیر

لزوم حمایت مسؤولان ملی از پروژه قطار سریع‌السیر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم راه‌اندازی پروژه قطار سریع‌السیر گفت: این پروژه، پروژه‌ای صرفا استانی نیست بلکه دانش فنی را وارد کشور می‌کند و در این راستا باید فعال کردن و حمایت از پروژه تا مرحله داخلی سازی استمرار پیدا کند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری اینکه از ۲۴ تا ۳٠ اردیبهشت هفته ملی جمعیت است، اظهار داشت: با توجه به هشدارهایی که داده شد، همگی می‌دانیم با بی‌توجهی به این موضوع در حال مواجه شدن با بحران جمعیت هستیم و دغدغه دلسوزان خصوصا رهبر انقلاب توجه به این موضوع بوده است. 

وی با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع جمعیت افزود: در شورای اسلامی مصوبه‌ای داشتیم تا از افرادی که در این موضوع تلاش می‌کنند، حمایت کنیم و امید است با همت مردم از شرایط موجود نجات پیدا کنیم. 

نورصالحی با اشاره به فرا رسیدن روز پاسداشت زبان فارسی عنوان کرد: در یک سال قبل، این موضوع در رسانه ملی مورد توجه قرار گرفته که این هشدارها باعث می‌شود همگی حق زبان فارسی را پاس بداریم. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر موضوع حمل و نقل عمومی به هر دلیلی با رکود مواجه و شرایط حمل و نقل سخت‌تر شده است، تصریح کرد: روزی در ترمینال کاوه اتوبوس‌ها چند دقیقه یک بار به سمت تهران حرکت می‌کردند اما امروز اینطور نیست و این نشان می‌دهد در دوره‌ای که با کرونا مواجه شدیم، بی‌توجهی عمیقی به این حوزه شد و امروز در حمل و نقل درون و برون شهری با کمبود ناوگان مواجه هستیم. 

وی با بیان اینکه اواسط سال ۱۴٠٠ تعداد اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به تعداد حداقلی کاهش پیدا کرد و با تلاش و زحمات فراوان، اقدامات خوبی انجام و تعدادی اتوبوس با حمایت وزارت کشور خریداری شد و شهرداری سهم ۲٠ درصدی خود را پرداخت کرد، اظهار داشت: با وجود شرایط مذکور، تنها حدود ۲٠ درصد اتوبوس‌ها تحویل شده و ظاهرا این مشکل همه شهرها است و شاید در اصفهان شرایط‌مان نسبت به شهرهای مشابه بهتر باشد اما مطلوب نیست. 

نورصالحی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم آلودگی کاهش پیدا کند، باید ناوگان حمل و نقل عمومی‌مان تقویت شود، گفت: قرار بود شهرداری سرفاصله قطار شهری و اتوبوس‌ها راکاهش دهد و در این باره باید پیگیری‌های لازم را داشته باشیم و اگر شهرداری بتواند مرکز شهر را به حمل و نقل عمومی برقی مجهز کند، شرایط خوبی رقم خواهد خورد. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری اینکه جمعه گذشته، دومین جلسه سال جاری  شورای اسلامی را با استاندار و معاونان برگزار کردیم، بیان داشت: جلسه بسیار خوبی بود و امید است تا پایان سال جلسات ماهیانه را داشته باشیم و در هر جلسه بر یک موضوع تمرکز داشته باشیم و بر مشکلات شهر فائق بیاییم. 

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیریت استان داشتیم یکی از خواسته‌های اصلی حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد استان از حمل و نقل عمومی و تأمین نیازهای اصلی این حوزه بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم راه‌اندازی پروژه قطار سریع‌السیر تأکید کرد: سال‌ها است که قطار سریع‌السیر مد نظر است اما این پروژه علیرغم اینکه تأمین کننده مالی خارجی و مجری داخلی دارد و اقدامات زیرساختی آن تا جای خوبی پیش رفته با کندی و رکو مواجه است، می‌دانیم مدیریت استان تلاش داشته اما اخبار نشان دهنده آن است که با بی‌مهری مسؤولان ملی مواجه است. 

وی یادآور شد: این پروژه، پروژه‌ای صرفا استانی نیست بلکه دانش فنی را وارد کشور می‌کند و نیاز امروز کشور است و فعال کردن و حمایت از پروژه تا مرحله داخلی سازی باید استمرار پیدا کند.

نورصالحی عنوان کرد: پایان هفته به همت کمیسیون شهرسازی و عمران، اجلاس روسای کمیسیون‌ها و معاونان شهرسازی را خواهیم داشت و امید است خروجی‌های خوبی داشته باشد و همگی به‌صورت فعال در این اجلاس شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha