کد خبر 223130
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت:

سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج کمک کردیم

 سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج کمک کردیم

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج کمک کردیم، انتظار داریم که خیرین سلامت به این موضوع هم ورود کنند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محسن اسدبیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به شعار امسال بیمه سلامت « بیمه همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی»، اظهار کرد: سیاست و اولویت ما این است که بیماران جز درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار بیمه شده روستایی داریم که خدمات اولیه درمانی را رایگان دریافت می‌کنند، افزود: ما در بیمه روستایی با ۱۴۰ پزشک قرار داریم، همچنین روستاییان خدمات دارویی را هم در خود روستا دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیمه سلامت مراکز شهری را هم پوشش قرار می‌دهد و افراد دهه یک تا پنج کاملا رایگان بیمه شدند.

به گفته اسدبیگی سال گذشته ۷۵۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت بود که امسال این عدد به ۱۰۶۰ موسسه افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سال گذشته بیمه سلامت ۸۰۰ میلیارد تومان به موسسات بابت خدمات درمانی پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

اسدبیگی گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، پرداخت می‌شود، توصیه ما این است که افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند برای تحت پوشش قرار گرفتن اقدام کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج، عنوان کرد: ۱۰۷ بیماری صعب العلاج ویژه تحت پوشش قرار گرفت، ما در کمترین زمان ۱۷ هزار بیمار صعب العلاج را شناسایی و شمارهدار کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج کمک کردیم، انتظار داریم که خیرین سلامت به این موضوع هم ورود کنند.

اسدبیگی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت تمام مادران باردار و کودکان تا پنج سال به طور رایگان بیمه می‌شوند، عنوان کرد: همچنین زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه ای قرار دارند، در مراکز درمان ناباروری ۹۰ درصد خدمات پایه برای زوج‌های نابارور رایگان ارائه می‌شود.

به گفته ۱۳۰۰ زوج نابارور در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه بیمه سلامت به مقوله پیشگیری هم ورود می‌کند، عنوان کرد: این موضوع در برنامه هفتم هم مورد توجه قرار گرفته و قرار است پنج درصد از اعتبارات را در حوزه پیشگیری هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha