کد خبر 221147
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

بیمه سلامت ماهانه ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه درمانی در کرمانشاه پرداخت می‌کند

بیمه سلامت ماهانه ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه درمانی در کرمانشاه پرداخت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت ماهانه ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه درمانی بیماران زیر پوشش این بیمه به بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکی، رادیولوژی‌ها، فیزتراپی‌ها، داروخانه‌ها، پاراکلینک‌ها و کلینک‌ها در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ « رضا تحویلیان» روز سه‌شنبه در نشست خبری در سرسرای اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بیمه سلامت سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان برای درمان بیماران زیر پوشش این بیمه مانند هزینه های بستری درمان، دارویی، جراحی و دیگر موارد پرداخت کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: بیمه سلامت اکنون به روز هزینه درمان بیماران زیر پوشش خود را به شرکای طرف قرار داد پرداخت می کند و به هیچ مرکز درمانی تا ابتدای تیرماه سال جاری بدهکار نیست.

تحویلیان با بیان اینکه ۵۷ درصد جمعیت استان کرمانشاه با یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت، زیر پوشش بیمه روستایی بیمه سلامت هستند که بابت بیمه خود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند و در مراکز درمانی دولتی تقریبا خدمات رایگان با یک فرانشیز کم دریافت می کنند.

وی همچنین اظهار کرد: پنج دهک اول جامعه زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند و حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و این از اقدام های بزرگ دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان است.

۲۸ هزار بیمار صعب العلاج در استان کرمانشاه نشان دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج را از مهم ترین خدمات دولت اعلام کرد و گفت: اکنون با این طرح؛ ۲۸ هزار بیمار صعب العلاج در استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از این بیمه خدمات درمانی ۱۰۰ درصد رایگان دریافت می کنند.

تحویلیان در این راستا همچنین از پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج استان با هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال گذشته نیز خبر داد.

به گفته وی خدمات بیمه سلامت اعم از نسخه نویسی، نسخه پیچی، پرونده درمان، هزینه های بستری، جراحی و انتقال اسناد پزشکی و هزینه ها درمان در سطح استان کرمانشاه به صورت الکترونیکی انجام می شود و آن را از مهم ترین بسترهای دولت هوشمند و الکترونیکی عنوان کرد.

۲۲۶ هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت به پزشک خانواده معرفی شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۲۶ هزار نفر از بیمه شدگان شهری زیر پوشش بیمه سلامت در استان به ۱۸۹ پزشک برای اجرای این طرح مهم معرفی شده است.

تحویلیان همچنین در پایان از پرداخت هزینه های درمانی هزار و ۴۶۰ زوج نابارور در استان از ابتدای اجرای این طرح خبر داد.

برگزاری اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به برگزاری اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور در کرمانشاه خبر داد و گفت: چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی بیمه سلامت در سال جاری و آینده با حضور مدیران ارشد این سازمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته جاری در این استان بررسی و تصمیم‌های لازم در این راستا اتخاذ می‌شود.

تحویلیان بررسی چالش‌های پیش روی نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت را از جمله موضوع های مهم این اجلاس عنوان کرد و افزود: در این خصوص با حضور کارشناسان تصمیم گیری نهایی اتخاذ می شود.

وی در ادامه هوشمندسازی خدمات بیمه سلامت، خرید خدمات راهبردی و نحوه بهتر ارایه خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان را از دیگر محورهای مهم این اجلاس اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha