کد خبر 222419
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

صدور اسناد تک برگی موقوفات انتهای سال 1403 به اتمام می رسد + فیلم

صدور اسناد تک برگی موقوفات انتهای سال 1403 به اتمام می رسد + فیلم

حجت الاسلام خاموشی گفت: در دو سال اخیر میزان اسناد تک برگی کاداستر گرفته شده  و حد نگار بسیار قابل اهمیت است و حجم بسیار بالایی است. ان شاالله تا انتهای سال 1403 این مهم را  هم تمام خواهیم کرد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات  با اشاره به امکانات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه امکانات زیرساختی، سرمایه‌ای و سخت افزاری خوبی دارد. یکی از امکانات، بقاع متبرکه است. در ایران جز چهار بقعه حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که تولیت خاص دارند، باقی بقاع در اختیار مدیریت سازمان وقف قرار دارد که حجم وسیعی است.

وی افزود:  حدود 8763 بقعه در ایران وجود دارد که عمدتا اولاد کرام ائمه طاهره (ع)، اصحاب یا علمای به نام که مرجع مثل مراجعین محروم در زمان حیات بودند و در زمان ممات شان هم مضجع شان مورد مراجعه است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به مناسب بودن امکانات زیرساختی بقاع متبرکه گفت: امکانات زیرساختی خوبی از بقاع متبرکه وجود دارد که محل مراجعه بسیاری از مردم است. در این راستا برنامه ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی انجام دادیم که طرح افق در آنجا جاری است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در دوران کرونا نیز گزارش دادیم که چه میزان به محیط جغرافیایی کمک شد. همایش «وقف، بقاع متبرکه و امنیت» به جهت ارتباط و هم فکری  با نهادهایی که دخیل در امنیت هستند، برگزارشد. نظرات را شنیدیم ان شاالله در آینده کمیته‌های مشترکی را برگزار کنیم که این حجم وسیع زیرساختی به کمک امنیت جامعه بیاید. گرچه حیات شاخصی که ما در این بقاع متمرکز کردیم هر کدام حدود چندهزار جمعیت را جلب می‌کنند و برای جامعه مذهبی و ولایی ایران امنیت افزا خواهد بود.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به مسائل اسنادی در سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در حوزه موقوفات درگیری‌های زیادی با مسائل ثبتی، حقوقی، تنازع‌ها و ادعاها داریم که در این باره با قوه قضاییه مرتبط هستیم و پرونده‌های جاری زیادی داشته ایم، خوشبختانه با همکاری شعب مختلف به انجام رسیده و خیلی از پرونده ها نیز در حال جریان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: با کمک قوه قضاییه توانسته‌ایم مسائل ثبتی را به یک سامانی نزدیک کنیم. در دو سال اخیر میزان اسناد تک برگی کاداستر گرفته شده  و حد نگار بسیار قابل اهمیت است و حجم بسیار بالایی است. ان شاالله تا انتهای سال 1403 این مهم را  هم تمام خواهیم کرد که بتوانیم در انتهای این زمان «GIS» آن ها را نیز حاکم کنیم، به نظر می‌رسد که کار خیلی روان‌تر پیش خواهد رفت و شناسه حقوقی و ثبتی پیدا می کنند و مشکلات کمتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha