کد خبر 224483
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

سازمان اوقاف موظف به مدیریت بهینه بقاع متبرکه است

سازمان اوقاف موظف به مدیریت بهینه بقاع متبرکه است

حجت الاسلام خاموشی گفت: سازمان اوقاف در مدیریت بهینه در بقاع متبرکه وظایفی دارد و در این زمینه در طول سال ها به خوبی عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره سراسری سلاله گفت: بقاع متبرکه مکان های تعالی روح و تکامل انسان ها از لحاظ معنوی هستند، یکی از پلاک های اصلی و ارتباط معنوی مردم بقاع متبرکه است، همانطور که حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حرم حضرت شاه چراغ و 8767 بقعه دیگر در ایران همواره سرشار از حضور با شکوه مردم نه تنها در ایام مناسبت های خاص بلکه در روز های عادی سال است. مردم محلی هم به واسطه ارادت خود به اهل بیت (ع) بقاع متبرکه را مراقبت می کنند تا بتواند این پلاک ولایت را حفظ کنند. 

وی افزود : سازمان اوقاف وظیفه مند در مدیریت بهینه در بقاع متبرکه است، امین و امنای بقاع مردم نیز هستند و خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه در طول این سال ها به خوبی عمل کرده و خداراشکر در وضعی خوب هستیم. 

حجت الاسلام خاموشی گفت:امسال سازمان اوقاف و امور خیریه تصمیم بر این دارد که مجموعه بقاع را بر اساس برنامه بودجه حرکت های عمرانی و پشتیبانی سازمان دهد. 

وی با بیان انجام برنامه های فرهنگی در بقاع بیان داشت: در حیطه فرهنگی کارکرد روحانیون برنامه های نماز ها، ادعیه و... به موقع انجام شود. همانطور که خداوند متعال راجع به مسجد الحرام را مهم دانسته و  بهانه ساخته شدن آن تعالی روح و تقویت روح است. 

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه برخی از هیئت امنا راجع به کسری منابع صحبت می کنند گفت‌: ما از موقوفات برای بقاع استفاده خواهیم کرد. در دوسال گذشته کرسی های تلاوت، جلسات تفسیری و مسابقات کشوری در بقاع برگزار شد.ظرفیت گسترده ای در این امر است که باید سَبکی را در نظر گرفت، معنا برای من ندارد بودجه های فرهنگی داشته باشیم و خالی از بخش های فرهنگی باشیم، باید بودجه را در جهت فرهنگ سازی استفاده کرد و  در این زمینه برنامه ریزی های منطبق انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیش از 1000 هیئت مذهبی در هزار بقعه متمرکز شده است، بیان داشت: باید برنامه ادعیه  جاری و ساری در بقاع برگزار شود، همچنین برنامه قرآن مجلسی و استماع با دعوت از قاریان برجسته برگزار شود و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه حلقه های تفسیری قرآن باید در بقاع متبرکه برپا شود، افزود: حلقه های تفسیری در بقاع متبرکه را باید برپا داشت زیرا بقاع بهترین مکان ها برای برپایی این مجالس است. همچین بیان احکام شرعی و سخنرانی مذهبی، اجتماعی و انقلابی لازم است در بقاع به صورت مستمر برپا شود.  ما بقعه سکولار نداریم، اگر قرار است سخنرانی صورت بگیرد باید توسط فردی سخنرانی شود که علاوه بر موارد لازم انقلابی نیز باشد همانطور که جبهه رسانه ای غرب با بلند گوهای شیطانی خود بسیار کار می کنند و بر افکار افراد بسیار تاثیر می گذارند. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پیشنهاد دارم علاوه بر قرآن، صحیفه و نهج البلاغه را در بقاع بگذاریم. بسیاری متن و محتوای دعاهای امام سجاد (ع) را نمی دانند در صورتی که این ادعیه بسیار زیبا هستند و معانی آن ها بسیار دلنشین است. کسی که با دعای صحیفه همراه شود و مفاهیم آن را در برگیرد راحت تر مکارم الاخلاق را فرا می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha