کد خبر 222101
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

رئیس بنیاد شهید مطرح کرد؛

کارمندان و مدیران بنیاد شهید براساس تعامل با ارباب رجوع امتیاز می گیرند

کارمندان و مدیران بنیاد شهید براساس تعامل با ارباب رجوع امتیاز می گیرند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سیستم امتیازبندی مدیران و کارمندان این بنیاد بر اساس نحوه تعامل با ارباب رجوع بزدوی در تمامی استانها اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه، دومین همایش فصلی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و با حضور همه معاونین و مدیران کل استانی در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم بیان کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات و تکرار آن برای ما و جامعه هدف موثر باشد. 

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد تربیتی وابسته به انقلاب اسلامی است، از این رو نباید سیاست های ما ضد سعادت باشد، بنابراین در نظام فکری و سیاست ها، باید همواره سعادت جامعه هدف در نظر گرفته شود. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آن چیزی که باید بر امورات ما حاکم باشد خواست و سعادت جامعه هدف است، گفت: مقرر شد در سامانه کارمند ایران طی یک فاصله زمانی سه ماهه به کارکنان، مدیران و پرسنل با هدف ارزیابی در عملکرد امتیاز داده شود، از این رو تبعا از استان های دارای امتیاز بیشتر قدردانی می شود و دو تا سه ماه هم به افرادی که امتیازات پایین تری اخذ کرده اند فرصت اصلاح داده می شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید پرسنل بنیاد شهید به عنوان یک نظام مقدس به رفتار خود توجه نمایند، افزود: در حوزه نحوه تعامل با جامعه هدف متاسفانه کارکنان و مدیران بخشنامه های موجود را مطالعه نمی کنند. به مرور همه بخشنامه ها بازبینی و تبدیل به مصوبه دولت می شود، بنابراین باید همه بخشنامه ها و ابلاغیه ها مطالعه شود تا جامعه هدف در ستاد گسیل و سرگردان نباشند.

وی اظهار کرد: در واقع تنها علت مراجعه جامعه هدف به ستاد باید شکایت از نحوه عملکرد اداره کل ها به وظایف قانونی شان باشد. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اصالتا جنس بنیاد شهید و امور ایثارگراهن در رابطه با جامعه هدف مددکاری است، اظهار داشت: اگر شخصی دیگر توان روحی و معنوی ادامه کار نداشته باشد ما افراد را به سازمان اداری و استخدامی معرفی میکنیم. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به طرح سپاس گفت: این طرح با نگاه مراجعه معکوس ایجاد شده است. به طور کلی خانواده ایثار و شهادت کارکنان بنیاد را کارمند خودشان میدانند که به معنایی صحیح می باشد. ما باید با مراجعه به جامعه هدف نیازهایشان را بررسی نماییم. به همین علت طرح سپاس برای ارتباط نزدیک و بی منت با خانواده ها و از جدی ترین اقدامات بنیاد شهید است.

وی با اشاره به لزوم تکریم خانواده های ایثارگران ادامه داد: در دو سال گذشته طبق گزارش مرکز ارتباطات، ۳۰ درصد میزان مراجعه کنندگان به بنیاد شهید کاهش یافته است. طبیعتا برخی از دستورالعمل ها باید اصلاح شود چراکه صرفا تکرار مسئله موجب حل مسئله نمی شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه موضوعات باید به دو گروه درون بنیاد و برون بنیاد طبقه بندی شود، گفت: وقتی جامعه هدف موضوعی را مطرح میکند ممکن است به علت عدم اقناع فکری توسط ما باشد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تمام بودجه باید براساس سرانه ها توزیع شود. نقش تشکل های مرکزی فقط مشاوره می باشد و اجراییات توسط ادارات کل صورت میگیرد. جامعه هدف باید نسبت به حقوق خود آشنا باشد. باید ادارات کل به صدور گواهی ها نظارت داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha