کد خبر 161475
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

اجرای برنامه‌های روز شهید از 2 اسفندماه/ ساماندهی تمامی گلزارهای شهدا تا پایان سال 1403

اجرای برنامه‌های روز شهید از 2 اسفندماه/ ساماندهی تمامی گلزارهای شهدا تا پایان سال 1403

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا انتهای سال 1403 گلزار ساماندهی نشده ای نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و‌ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای مشترک معاونین با شورای اداری ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها که صبح امروز 24 بهمن ما برگزار شد اظهار کرد: برنامه ریزی روز شهید از 2 تا 22 اسفند خواهد بود و باید برنامه ریزی مناسبی برای این ایام داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: ما در ستاد، از ادارات کل استان‌ها پشتیبانی می‌کنیم تا خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال تلاش بسیار خوبی شد افزود در 1 سال گذشته در معاونت های مختلف تلاش‌های خوبی شد، اما گاهی یک مشکل کوچک و فراگیر تمامی زحمات را زیر سوال می‌برد.

معاون رئیس جمهور گفت: ایام 20 روزه منتهی به روز شهید فرصتی برای ارائه گزارش به جامعه هدف و مردم است که می‌تواند بسیار روحیه بخش باشد. دوستان توانسته اند ظرفیت های صدا و سیما، شهرداری ها، موزه ها و … را شناسایی کنند تا از 2 تا 22 اسفند شهرها فضای ایثار و شهادت را پیدا کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بسیاری از مراجعات ما برای این است که ادارات کل استان ها با فرد گفت‌وگو نمی‌کنند و پاسخگویی مناسبی وجود ندارد. ما در حال آنالیز تعداد مراجعات به مرکز هستیم که مدیران چه تعداد توانایی پاسخگویی داشته‌اند.

وی افزود: در سفرهای استانی باید نگاه تسهیل گری داشته باشیم؛ باید گروه های مشورتی با نخبگان و فرهیختگان استان ها وجود داشته باشد و حمایت های مالی نیز در جهت توسعه افراد توانمند باشد. در حوزه اشتغال، باید به اشتغال مولد دقت شود و ایثارگران پیشتاز اشتغال مولد و دانش بنیان باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اختلاف نسل بین افراد جامعه گفت: برنامه های توجیهی را باید برای فرزندان ایثارگر داشته باشیم تا فاصله بین نسل ها را رفع کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح سپاس ادامه داد: در طرح سپاس باید بازنگری جدی و کیفی سازی شود؛ امیدوارم نیازهای خانواده ها در این طرح رفع شود.

وی افزود: در زمینه گلزارها، تا انتهای سال 1403 گلزار ساماندهی نشده ای نباید داشته باشیم.

قاضی زاده گفت: ایثارگران که درخواست ملاقات دارند می‌توانند به سامانه دیدار مراجعه کنند و ما بر اساس سامانه متوجه حجم دیدارها با جامعه هدف می‌شویم. ارزیابی عملکرد مدیران نیز بر اساس گزارش گیری از این سامانه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور گفت: در مساله اعزام خانواده شهدا و ایثارگران به کربلا برخی استان ها خوب عمل کردند و برخی استان ها نیاز به پیگیری و هماهنگی بیشتر با سازمان سیاحتی کوثر دارند.

برچسب‌ها