کد خبر 220643
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران ایثارگر بانکی کشور:

ایثارگری صنف نیست، ارزش است/ جبهه اقتصادی پیشانی جنگ همه جانبه در مقابل قدرت های جهانی

ایثارگری صنف نیست، ارزش است/ جبهه اقتصادی پیشانی جنگ همه جانبه در مقابل قدرت های جهانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اتفاقات اخیر در فلسطین نشان داد حوزه مقاومت همچنان ادامه دارد، گفت: ایثارگری صنف نیست، بلکه ارزش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از مدیران ایثارگر بانکی کشور که امروز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: همه مدیران شبکه بانکی متعلق به حوزه ایثار و شهادت هستند زیرا در سابقه همه مدیران شبکه بانکی، همراهی با آرمان های امام دیده می شود که این موضوع مایه افتخار می باشد.

وی ادامه داد: حوزه جهاد و ایثارگری تمام نشده است. اتفاقاتی که یکی، دو روزه اخیر در فلسطین رخ داده و مسئولان رژیم صهیونیستی، سخن از نقش فرماندهان ایران در این جنگ به میان آورده اند، نشان می دهد هر اتفاقی در عالم در مقابل نظام سلطه رخ دهد ادامه جنگ همه جانبه ۸ سال دفاع مقدس است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جبهه اقتصادی پیشانی جنگ همه جانبه در مقابل قدرت های جهانی است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه جنگ اصلی در حوزه اقتصادی است، گفت: روزی بود که ما نیاز به دفاع از خاک داشتیم؛ اما این در حالی است که امروز جبهه اقتصادی نیاز به مرزبانی و جهاد و مجاهدت دارد.

قاضی زاده هاشمی با توصیه به روسای بانکی گفت: امروز باید اولویت همه این باشد که گره از مشکلات اقتصادی مردم باز شود. زمانی که ما در عرصه های سیاسی پیروزی کسب می کنیم اگر این پیروزی، پیوست در نظام اقتصادی کشور نداشته باشد محل سوال خواهد بود و بخشی از این کار از مسیر شبکه بانکی می گذرد. 

رئیس بنیاد شهید و اموز ایثارگران با بیان اینکه ۳۰ درصد پرسنل نظام بانکی فرزندان ایثارگران هستند، ادامه داد: این افراد می توانند الگو باشند و جریان سازی کنند. 

وی همچنین در مورد تکریم جامعه هدف یعنی جامعه ایثارگری گفت: تکریم این جامعه، به نوعی در راستای دفاع از جبهه انقلاب اسلامی است؛ بنابراین ضرورت کادرسازی از ایثارگران بیش از پیش احساس می‌شود و برای دستیابی به این مهم، باید موفقیت‌های نخبگان را به دقت رصد کنیم و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همراهی با آرمان‌های امام راحل و دفاع از انقلاب مایه افتخار است و این را باید در عمل هم نشان بدهیم. ایثارگران باید کارآمدی نظام را افزایش بدهند و به این فکر باشند تا گرهی از مشکلات مردم باز شود. در عرصه اقتصادی هم مانند عرصه‌های دفاعی نظامی باید پیروزی‌های بزرگ به دست بیاوریم و ایثارگران بانکی می‌توانند در تحقق این موفقیت الگو باشند، چون باید از انقلاب دفاع همه جانبه داشته باشیم. 

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگر سخنانش به شکست رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم در اولین واکنش خود نقش ایران را در این شکست تاریخی مطرح کرد این در حالی است که مبارزان فلسطینی با الگوگیری از دفاع مقدس، شکست بزرگی به رژیم جعلی صهیونیستی تحمیل کردند بنابراین ایثارگری و جهاد هنوز هم ادامه دارد.

پیش از سخنان قاضی‌زاده هاشمی، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را تبیین مسائل براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: بنیاد شهید با جامعه هدف خود ارتباط قوی دارد، چون ظرفیت‌های موجود در ایثارگران برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را شناسایی و از آن‌ها استفاده می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و اموز ایثارگران در پایان افزود: بعضی نیازهای جامعه هدف باید به قانون تبدیل شود و البته تبدیل بعضی نیازها به قانون، توجیحی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha