کد خبر 221303
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

۳۲ میلیون ایرانی بیمه سلامت رایگان دارند

۳۲ میلیون ایرانی بیمه سلامت رایگان دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۳۲ میلیون نفر از این تعداد به‌صورت رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور امروز به میزبانی کرمانشاه برگزار شد. 

در این اجلاس دو روزه مشکلات و مسائل خدمات بیمه‌ای و بیمه سلامت، طرح سلامت خانواده و پیشگیری و هوشمندسازی بیمه سلامت بررسی خواهد شد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این اجلاس گفت: بیش از ۶۰ درصد معادل ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۲ میلیون نفر از این تعداد به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند، گفت: ارتقای کیفیت خدمات را در کنار گستردگی آن در دستور کار داریم.

وی نسخه‌نویسی الکترونیکی را در قالب یکی از ۲۰ خدمات ارزنده بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد نسخ پزشکی بصورت الکترونیک صادر می شود.

ناصحی رایگان شدن بیمه ۵ دهک اقتصادی جامعه، رایگان شدن هزینه درمانی ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج و طرح دارویار را به عنوان دیگر خدمات ارزشمند بیمه سلامت دانست و گفت: سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی بدهکار نیست  مطالبات خود را تا پایان تیرماه امسال پرداخت کرده است.

رضا تحویلیان، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز، گفت:  ۵۸ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد ۵۸ درصد جمعیت دو میلیون نفری استان را شامل می‌شود. 

 تحویلیان افزود: از مجموع بیمه شدگان استان ۸۶۱ هزار نفر معادل ۷۴ درصد بیمه شدگان بصورت رایگان بیمه شده اند.

وی تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان را ۱۱۷۰ مرکز اعلام و تصریح کرد: این مراکز شامل مطب پزشکان، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و... است.

تحویلیان هزینه درمانی بیمه شدگان استان در سال گذشته را ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: امسال هم تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

تحویلیان با اشاره به حمایت های ویژه بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: هزینه های درمانی و دارویی ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم رایگان شده که اقدام بسیار ارزشمندی است و بیمه سلامت هزینه های درمانی این بیماران را پرداخت می کند.

تحویلیان از نشان دار شدن و تحت پوشش قرارگرفتن بیش از ۲۸ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۳.۴ میلیارد تومان صرف هزینه های درمانی این بیماران شد.

وی افزود: امسال هم تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

تحویلیان در ادامه با اشاره به فعالیت ادارات بیمه سلامت در ۹ شهرستان استان گفت: در شش شهرستان دیگر، خدمات به بیمه شدگان از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می شود.

وی افزود: تمام خدمات شرح داده شده در استان توسط ۱۳۷ نیروی بیمه سلامت استان ارائه می شود و این نشان می دهد بیمه سلامت یک مجموعه چابک با حوزه کاری وسیع است.

تحویلیان ابراز امیدواری کرد در اجلاس امسال مدیران کل بیمه سلامت کشور در کرمانشاه تصمیمات خوبی اخذ شده و اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت های این سازمان رخ دهد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این مراسم با قدردانی از خدمات ارزشمند بیمه سلامت گفت: این سازمان خدمات ارزشمندی ارائه کرده که گره های اساسی را در حوزه سلامت کشور باز کرده است.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از خدمات این سازمان گفت: زمین مورد نیاز در شهرستانهایی از استان که ساختمان بیمه سلامت در آنها بصورت استیجاری است را فراهم خواهیم کرد تا  پایگاه دائمی برای ارائه خدمات بیمه سلامت در این شهرستانها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha