کد خبر 214494
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

اعتبار بیمه سلامت به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

اعتبار بیمه سلامت به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اعتبار بیمه سلامت به منظور ارایه خدمات گسترده تر و پوشش بیشتر به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ "محمدمهدی ناصحی" روز سه شنبه در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: اعتبار این سازمان از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و با احتساب دریافت دارو به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: دولت در راستای بیمه رایگان و همگانی نیز سعی در توسعه پوشش برای همه افراد جامعه به ویژه دهک های پایین دارد و در دولت سیزدهم دهک های پایین حق بیمه پرداخت نکرده و مابقی نیز درصد بسیار کمی از هزینه ها را پرداخت می کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه این خدمات در بخش های دولتی با گستردگی بیشتری ارایه می شود و حتی در بخش بستری تا حدود ۹۵ درصد از هزینه ها تقبل می شود ، گفت: اولویت بیمه سلامت حمایت حداکثری از افراد تحت پوشش و دهک های پایین جامعه است.

ناصحی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک یادآور شد: جامعه پزشکان ، داروخانه ها و موسسات در اجرای این طرح تعامل خوبی داشتند و امیدواریم با اجرای این طرح ها در حوزه سلامت و ارایه خدمات مطلوب به جامعه گام های موفقی برداشته شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی تاکید کرد: پرداخت ها در حوزه بیمه ای به روز است و در حوزه داروخانه ها نیز پرداخت منظم در اولویت قرار دارد و تا پایان تیرماه تخصیص یافته و دانشگاه ها نیز تا پایان خرداد ماه پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه در بخش های ناباروری و توانبخشی اقدامات خوبی شده است، اضافه کرد: در بیمه سلامت تلاش شد شاخص های اصلی بین المللی مد نظر قرار گرفته و تاکید بر تکمیل بیمه پوششی است.

ناصحی با بیان اینکه عقد قراردادهای جدید در حوزه دارویی بیمه سلامت مسدود بود، افزود: سه هزار قرارداد جدید در فاز نخست منعقد و تلاش شده است که مشکلات پیش روی مردم نیز حل شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای کارآمد اظهار داشت: با اقدامات مفید و سرنوشت ساز می توان گام های موثری در کشور برداشت و در این رستا طی سال های گذشته بیمه سلامت با استفاده از نیروهای جوان و با تجربه و تمام ظرفیت ها موفقیت های خوبی کسب کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به موفقیت های کسب شده توسط این مجموعه ادامه داد: بیمه سلامت طی ۲ سال گذشته در جشنواره شهید رجایی در بخش سلامت رتبه نخست، بخش بهره وری جزو ۲ دستگاه برتر و در حوزه صندوق صعب العلاج اقدامات خوبی شده است.

ناصحی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب العلاج تازه تاسیس است و بخش های پرمخاطره سلامت باید مورد حمایت قرار بگیرند، عنوان کرد: با تلاش های انجام شده این صندوق خدمات خوبی به بیماران ارایه و در حالیکه سال گذشته حدود یک میلیارد ریال به استان لرستان کمک شد، اکنون این رقم به ۱۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha