کد خبر 221287
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

تعیین تکلیف احکام ایثارگران ظرف دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق/ ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه اصلاح می شود

تعیین تکلیف احکام ایثارگران ظرف دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق/ ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه اصلاح می شود

شاکری گفت: طی دو هفته آینده بند ج ماده ۳۱ قانون لایحه برنامه هفتم که به کمیسیون تلفیق برگشت داده شده است در این کمیسیون بررسی می شود.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با احکام ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و برگشت بند ج ماده ۳۱ به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر گفت: برخی از موضوعاتی که در مورد توجه قشر عظیم ایثارگران و فراکسیون های مربوطه در مجلس است در حال بررسی است. در شرایط فعلی نمیتوان به طور دقیق اعلام کرد که چه مصوباتی خواهیم داشت ولی با توجه به صحبت هایی که با روسای فراکسیون ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس داشتم نتیجه این بود که بتوانیم به طور متفق القول مسائل مورد نیاز ایثارگران را در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: چنانچه این موضوعات در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد قطعا در صحن علنی مجلس نیز رای خواهد آورد.

شاکری گفت: موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران قبل از سال ۱۴۰۱، ایثارگرانی که پیوستگی شان پس از قطعنامه است و بخشی از سابقه شان به بعد از امضای قطعنامه مربوط می شود و مورد سوم؛ رزمندگانی که زیر ۶ ماه سابقه ایثارگری دارند را به طور جد پیگیر هستیم تا بتوانیم به تصویب برسانیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس  بیان کرد: برای آخرین بار در مورد وضعیت احکام ایثارگران باید بحث و گفتگو شود البته تمامی این موضوعات منوط به تصویب کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: یک سری اصلاحاتی در رابطه با ایثارگرانی که مدت حضور بالایی در جبهه داشتند اعمال شده است ولی به دلیل اینکه هنوز به قطعیت نرسیدیم پس از تصویب در صحن، اطلاع رسانی می شود.

شاکری در پایان گفت: طی دو هفته آینده بند ج ماده ۳۱ قانون برنامه بودجه که به کمیسیون تلفیق برگشت داده شده است در این کمیسیون بررسی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha