کد خبر 217501
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

همایون دارابی در گفتگو با «حیات» پاسخ داد؛

صعود بورس تا کی ادامه دارد؟

صعود بورس تا کی ادامه دارد؟

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس تهران برای صعود بیشتر از نقطه فعلی چشم انتظار خبرهای مربوط به تبادل زندانیان ایران و آمریکاست، گفت: بخشی از نقدینگی به سمت بوری روانه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ شاخص کل بورس تهران در حالی در معاملات روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹ هزار و ۴۰ واحد بالاتر ایستاد که در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۹۲ واحد آرام گرفت.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز افزایش ۳۲ درصدی داشت و به رقم ۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید.

اما سوال اصلی سهامداران خرد بورسی این است که آیا رشد شاخص کل بورس در روزهای آینده ادامه دار است یا خیر؟

حرکت نقدینگی به سمت بورس

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر با توجه به مسائلی که مربوط به توافق یا «سند سپتامبر» از آن یاد می شود، آرامش سیاسی در فضای کشور حاکم شده و تبعات آن را ما در اقتصاد می بینیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازارهایی مثل ارز، سکه و طلا، خودرو و املاک و مستغلات آرام گرفته، بخشی از نقدینگی به سمت بازار سهام حرکت کرده است.

سایه سند سپتامبر بر سر بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آرامش بازارها به دلیل سند سپتامبر گفت: به طور سنتی وقتی اقتصاد آرام می گیرد و فضای تنش از آن دور می شود بازار سهام می تواند رشد بهتری را تجربه کند.

دارابی ادامه داد: دلیل نخست رشد بورس، آرامش در بازارهاست و دومین دلیل گزارش های شش ماهه ای است که در حال انتشار است. بورس به استقبال گزارش های شش ماهه شرکت ها رفته که انتظار داریم گزارش های خوبی باشد. همچنین شهریورماه، پایان سال مالی کارگزاری ها و شرکت های سرمایه گذاری است و آنها وارد فصل مجامع خودشان می شوند تا سه، چهار ماه دیگر مجامع شان را برگزار کنند.

بورس در انتظار تبادل زندانیان

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه رشد شاخص کل بورس ادامه دار است یا خیر؟ گفت: بازار باید خبرها را آنالیز کند و شرایط را بسنجد. بورس منتظر است تا ببیند تحولات سیاسی به کجا می رسد و آیا تبادل زندانیان انجام می شود یا نه؛ بنابراین شاخص کل برای رشد بیشتر نیازمند گشایش های سیاسی است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha