کد خبر 217025
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

هنرمند در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

"دفاع مقدس" امروز ما، "جهاد تبیین" است.

"دفاع مقدس" امروز ما، "جهاد تبیین" است.

مدیرکل بنیاد شهید استان قم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین مبنی بر اینکه؛ «اگر ما تبیین نکنیم دیگران تبیین می کنند منتها آنطور که می خواهند»؛ گفت: دفاع مقدس امروز ما جهاد تبیین است.

حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید استان قم در گفتگو با خبرنگار حیات، دوران دفاع مقدس را برهه‌ای از تاریخ کشور دانست که بیشترین حساسیت را دارا بود و این جوانانِ گوش به فرمان ولایت بودند که توانستند این موقعیت حساس را به درستی مدیریت کنند. بعضی از جوانان این وطن بیش از 10 سال دوران اسارت را تحمل کردند اما وطن فروشی نکردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن به دست متجاوزان بیفتد. 

وی ادامه داد: ایثارگرانی که از دوران دفاع مقدس خاطراتی دارند و یا نقش آفرین بوده اند باید به 2 دلیل به میدان بیایند و در این جهاد تبیین مشارکت کنند: اول به این دلیل که جوان امروز بداند که این مملکت به راحتی حفظ نشده و چه جان فشانی‌ها صورت گرفته است و دوم به این دلیل که جوان امروز خودش و توانش را باور داشته باشد. 

هنرمند افزود: صحنه دفاع از کشور، امروز دفاع اقتصادی، دفاع فرهنگی، دفاع اجتماعی و دفاع امنیتی است. 

حسن هنرمند گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از ارکان برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در آن برنامه های ذیل مصوب گردید:   

برگزاری مراسم غبارروبی از مزار مطهر شهدا که در 90 نقطه از استان قم حتی روستاهایی که فقط یک شهید دارند برگزار خواهد شد؛ رزمایش دیدار از خانواده های معظم شهدا با حضور همه دستگاه ها، دیدار از 3500 خانواده معظم شهدا، حضور در بیمارستان‌ها و دیدار و حمایت از ایثارگران عزیزی که بستری هستند، آذین‌بندی شهرها و دستگاه‌های اداری به حال و هوای دفاع مقدس، سخنرانی در مورد جهاد تبیین، برگزاری یادواره های شهدا، تبلیغات محیطی و تجلیل از فرماندهان شاخص دفاع مقدس. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha