کد خبر 158010
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا مطرح کرد؛

بیان خاطرات دوران دفاع مقدس یکی از مصادیق بارز عرصه‌های جهاد تبيين

بیان خاطرات دوران دفاع مقدس یکی از مصادیق بارز عرصه‌های جهاد تبيين

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: جوانان امروزی ما دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند و یکی از مصادیق بارز عرصه های جهاد تبيين، بیان خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین همایش نهضت خاطره گویی و رونمایی از کتاب های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان فراجا اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا مایه افتخار و عزت و اقتدار ایران عزیز و اسلامی هستند. دیدن هر یک از این مجاهدان و پیشکسوتان، قلب و دل انسان را روشن می کند و خاطرات باارزش هشت سال دفاع مقدس را زنده می کند.

وی افزود: ماه دی از ماه‌های پر حوادث و پرمناسبت در تاریخ انقلاب اسلامی است. حماسه 9دی، سالروز رحلت آیت الله مصباح ره، شهادت حاج قاسم، ولادت حضرت زهرا س و سالروز عملیات های کربلای4و5 و قیام 19دی مردم قم. همه این مناسبت ها برای ما درس است و باید مورد واکاوی و تبیین قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آیت الله مصباح ره نقل می کنند از شهید طلبه شهید ردانی پور که هدف از ازدواج من با یک خانم سیده، محرم شدن با حضرت زهرا سلام الله علیها است و رزمندگان ما با توسل و تاسی به اهل بیت علیهم السلام و به عشق زیارت کربلا و حرم امام حسین علیه السلام دشمن بعثی را زمین گیر کردند.

ادیانی ادامه داد: جوانان امروزی ما دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند و یکی از مصادیق بارز عرصه های جهاد تبيين، بیان خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس است. همه وظیفه دارند اما خود پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس وظیفه شان دوچندان است. یکی از پرچمداران شاخص جهاد تبیین در صدر اسلام وجود مقدس حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است که توانستند با آن خطبه های قرا  پیام واقعه غدیر را منتقل کنند.

وی گفت: حضرت زینب س هم پرچمدار جهاد تبیین واقعه عاشورا است.  اگر ما روایت نکنیم دیگران به غلط روایت می کنند و جای جلاد و شهید را عوض می کنند. هدف دشمنان اسلام این است که معارف و فرهنگ حیاتبخش دفاع مقدس به گوش جوانان ما نرسد. اگر ما وارد جهاد تبیین نشویم  قطعأ همرزمان شهید ما را مورد سوال و مؤاخذه قرار خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی ادامه داد: باید در همه مقاطع تحصیلی از دبستان تا مقطع دکتری، این ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان برای نسل جوان بازگو شود تا نسل جوان درک و شناخت درست و واقعی از دوران دفاع مقدس داشته باشند. بیان معارف دفاع مقدس یک اقدام مقدس و ارزشمندی است و همگان تکلیف دارند. ملت ما عاشق جهاد و شهادت است و شما تشییع باشکوه شهدای گمنام را چند روز پیش دیدید که چطور ملت ایران از این قهرمانان استقبال کردند و تا زمانی که این فرهنگ در بین ملت ما رایج است، شکست دشمنان همیشگی و دائمی است.

 

برچسب‌ها