کد خبر 216279
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

کارگردان فیلم «اتاقک گلی» در گفتگو با «حیات»:

«آسمان غرب» به چهل و دومین جشنواره فجر خواهد آمد

«آسمان غرب» به چهل و دومین جشنواره فجر خواهد آمد

محمدعلی عسکری با اعلام این خبر که فیلم سینمایی «آسمان غرب» به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خواهد رسید، گفت: این فیلم با محوریت زندگی شهید شیرودی ساخته خواهد شد و اکنون در مراحل پیش تولید قرار دارد.

محمدعلی عسکری کارگردان فیلم «اتاقک گلی» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره اینکه اکران این فیلم سینمایی چه زمانی خواهد بود، گفت: هنوز برنامه مشخصی برای اکران وجود ندارد چراکه هنوز کارهای فنی جلوه های ویژه فیلم انجام نشده است و دلیل دیگر و مهم تر، یکسری مشکلات حقوقی می باشد که برای اکران فیلم به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در چهل و دومین جشنواره فجر امسال با فیلم سینمایی «آسمان غرب» حضور خواهد داشت، اظهار کرد: این فیلم با همکاری ارتش، بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری با محوریت زندگی شهید شیرودی ساخته خواهد شد و اکنون در مرحله پیش تولید است. تهیه کنندگی فیلم سینمایی «آسمان غرب» بر عهده حبیب الله والی نژاد خواهد بود.

کارگردان فیلم «اتاقک گلی» همچنین در ادامه با بیان اینکه به عقیده من جشنواره فجر امسال پرشورتر از قبل برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه فیلمهای بسیاری در ژانرهای مختلف و به ویژه دفاع مقدس در جشنواره چهل و دوم شرکت خواهند کرد، پیشنهاد من این است که بیشتر از اینکه سعی شود ژانرهای گوناگون در میان برگزیدگان آثار باشد، باید کیفیت یک فیلم در اولویت برای انتخاب هیئت داوران قرار گیرد.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در روستای برده رش شهرستان جوانرود با محوریت دفاع مقدس و عملیات مرصاد فیلمبرداری شده است و هدف آن نشان دادن مقاومت مردم مظلوم کرمانشاه به ویژه مردم روستاهای شیان و دلو اسلام آباد غرب در برابر جنایات سازمان منافقین در عملیات مرصاد است.

سیمرغ بلورین «بهترین فیلم مقاومت»، سیمرغ بلورین «بهترین فیلم اول»، سیمرغ بلورین «ویژه هیأت داوران» و «جایزه آرمان»، سهم «اتاقک گلی» از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha