کد خبر 203461
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

فیلم «اتاقک گلی» متعلق به شهدا است / رابط میان تفکر نسل دیروز و امروز مکتب دفاع مقدس است

فیلم «اتاقک گلی» متعلق به شهدا است / رابط میان تفکر نسل دیروز و امروز مکتب دفاع مقدس است

تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» گفت: در دنیای امروز رابط میان تفکر نسل دیروز و نسل امروز مکتب دفاع مقدس است و اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند از این مکتب حمایت کند، اتفاقات بسیار خوبی در نشر و انتقال جبهه مقاومت و جبهه دفاع مقدس خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین اختتامیه اولین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار سوم خرداد در مشهد الرضا (ع) برگزار شد و از برگزیدگان در بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد. در این میان فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به تهیه کنندگی داود صبوری و کارگردانی محمد عسگری در بخش سینمای ایران برگزیده بهترین تهیه کنندگی شد و جایزه ویژه داوران به محمد عسگری برای کارگردانی این فیلم تعلق گرفت.

داوود صبوری تهیه کننده فیلم «اتاقک گلی» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات در حاشیه این مراسم بیان کرد: همانطور که می دانید فیلم «اتاقک گلی» متعلق به شهدا است و هر جایی که این فیلم اکران شود در حقیقت شهدا دیده می شوند. واقعیت این است که ما در دیده شدن این فیلم نقشی نداریم و جانفشانی و فداکاری این شهدا زبانزد همه افرادی است که این فیلم را دیده اند.

صبوری در ادامه بیان کرد: این فیلم متعلق به بنیاد شهید است و خوشحالم که فیلم اتاقک گلی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، جشنواره مقاومت و جشنواره ایثار جایگاه خود را یافت و توانست به افتخارات زیادی برسد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» همچنین با اشاره به این موضوع که خوشحالم بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد فضایی شده است که ساخت فیلمهای ارزشی و ماندگار را در اولویت امور فرهنگی خود قرار داده است، گفت: امیدوارم این رسالت ماندگار شود. در حقیقت در عصر امروز رابط میان تفکر نسل دیروز و نسل امروز مکتب دفاع مقدس است و اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند از این مکتب حمایت کند، اتفاقات بسیار خوبی در نشر و انتقال جبهه مقاومت و جبهه دفاع مقدس خواهد افتاد. شهدایی که همه ما مدیون ایشان هستیم.

گفتنی است، در فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و با مشاوره مجید مجیدی، تورج الوند، آناهیتا افشار، تینو صالحی، فریدون حامدی، هادی شیخ‌الاسلامی، سعید دشتی و سعید زارعی بازی کرده‌اند. این فیلم روایتی است عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد و محصول مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

فیلم «اتاقک گلی» در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چهار سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف از جمله جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی و جایزه ویژه هیات داوران را به‌دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha