کد خبر 215990
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

۱۸۵ واحد راکد صنعتی و معدنی در ساوه به چرخه تولید بازگشت

۱۸۵ واحد راکد صنعتی و معدنی در ساوه به چرخه تولید بازگشت

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۸۵ واحد راکد صنعتی و معدنی به چرخه تولید باز گشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛«اکبر حجازی» اظهار کرد: ۱۷۳ مورد از تعداد مربوط به واحدهای صنعتی است که در شهرک های صنعتی چهار گانه این شهرستان واقع شده که با حمایت های مختلف تسهیلاتی، حقوقی، جذب سرمایه گذاران جدید و رفع مشکلات مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گشته اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲ واحد معدنی راکد هم مجددا احیا و فعال شده است اضافه کرد: در مدت حدود ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی کار ویژه بازگردانی واحدهای راکد به عرصه تولید در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون نیز تعداد دیگری از این واحدهای دارای مشکل در دست پیگیری است.

حجازی گفت: بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید نیازمند مشارکت بین دستگاهی است و مشکلات مالیاتی، گمرکی، حقوقی بین سرمایه گذاران و بانک ها و برخی دستگاه های اجرایی از جمله چالش واحدهای تولیدی این شهرستان است.

وی همچنین عدم پرداخت تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات این واحدها اعلام کرد و گفت: امسال به علت ابلاغ دیر هنگام تسهیلات به بانک های استان تا کنون واحدهای متقاضی این شهرستان موقف به دریافت این اعتبارات نشده اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه یاداور شد: در سه ماهه سال جاری در این شهرستان جواز تاسیس ۹ واحد صنعتی و پروانه بهره بردای ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی صادر شده است.

بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف ساوه فعالیت می‌کنند؛ هم اکنون در این شهرستان یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha