کد خبر 215574
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ پیام مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: شدت مواجی خلیج فارس در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲ روز پایانی هفته با افزایش ارتفاع موج خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی و به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

مساعدی توصیه کرد: با این شرایط انتظار می‌رود علاوه بر احتیاط و رعایت موارد ایمنی، جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: در روزهای پایانی هفته جاری همچنین شرجی و رطوبت هوا در استان از میزان بالایی برخوردار خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: همچنین تا روز پنجشنبه در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در ساعاتی از بعد از ظهر تا ابتدای شب، احتمال افزایش ناپایداری‌های محلی و موقت همراه با رشد ابر، وزش باد، رعد و برق و بارش خفیف باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد، در ساعات عصرگاهی در برخی نقاط مرتفع جنوبی و شرقی استان احتمال ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی، با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۱۱، جزر اول ساعت ۰۷:۲۸، مد دوم ساعت ۱۲:۳۸ و جزردوم ساعت ۱۸:۰۵ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha