کد خبر 215438
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

افتتاح 375 واحد مسکن در تویسرکان

افتتاح 375 واحد مسکن در تویسرکان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با اشاره به افتتاح 375 واحد مسکن روستایی و شهری در هفته دولت، از بهره‌مندی ظرفیت خیران برای بهسازی روستاها خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سهیل مومیوند ظهر امروز در نشست با اهالی رسانه، امسال را سالی پربار از لحاظ انجام کارهای اجرایی به نسبت چند سال گذشته برای این شهرستان دانست و اظهار کرد: بدون هیچ نگاه سیاسی یکی از دلایل این اتفاق وسعت اعتبارات و تخصیص نقدی آن در دولت سیزدهم است که سبب شد تحرک خوبی در کارهای بنیاد مسکن رخ داد.

وی در خصوص سه حوزه نهضت ملی مسکن، عمران روستایی و مسکن روستایی "نهضت ملی مسکن روستایی" افزود: پروژه مسکن شهری سرکان با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد که سال‌های زیادی به دلایل مختلف رها شده بود در قالب ۵۲ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در مدت زمان کمتر از ۷۰ روز تکمیل و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های خدمات‌رسان در حال نصب انشعابات برق و آب هستند و علمک‌های گازرسانی نیز نصب و بازرسی‌ها در حال انجام است گفت: پیمانکار پروژه توسط آب و فاضلاب مشخص و به زودی کار اجرا می‌شود، ضمن اینکه مسائل بانکی پروژه نیز در حال پیگیری است و بعد از قرعه‌کشی بهره‌برداری می‌شود.

مومیوند با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن از نهادهایی است که بیشترین نظارت‌ها روی اقدامات آن انجام می‌شود گفت: پروژه ۲۲ واحدی نهضت ملی مسکن شهرک قائم جنب سالن شهید بهرامی در حال اجراست.

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۴۴ واحدی نهضت مسکن ملی شهرک فرهنگیان در ۲۴ قطعه زمین و ایجاد ۶ واحد در هر پلاک آغاز شده است.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به بهسازی پنج روستا با ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هفته دولت، از بهره‌مندی ظرفیت خیران سخن گفت و خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیون تومان از هزینه برای کار بهسازی در روستای سیستانه را مردم و خیران پرداخت کردند.

وی مشارکت مردم و خیران در بهسازی روستای سیستانه را بی‌سابقه دانست و با تاکید بر اینکه نقش مشارکت مردم در اجرای طرح قابل توجه است و تصریح کرد: هر جای که مردم کمک می‌کنند کارها نتیجه مطلوب‌تری می‌دهد.

مومیوند با اشاره به بهره‌برداری از پروژه نهضت ملی مسکن روستایی در قالب ۳۲۳ واحد با هزینه تمام شده ۲۷۱ میلیارد تومان افزود: مبلغ ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۲۰۷ میلیارد تومان آورده مردمی است.

وی کل اعتبار بهسازی شهرستان تویسرکان افرود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز را ۶۴ میلیارد تومان دانست در حالی که در دولت سیزدهم ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات فقط برای ساخت مسکن روستایی اعطا شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان گفت: در مجموع ۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در قالب ۵۲ واحد شهری و ۳۲۳ واحد روستایی در هفته دولت افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای شهرستان طرح هادی دارند و ۳۳ طرح هادی هم بازنگری شده است بیان کرد: در ۷۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اجرای طرح هادی شروع شده و در ۲۴ درصد روستاها نیز با تخصیص اعتبار به زودی انجام خواهد شد.

مومیوند با تاکید بر اینکه صادق‌الوعد بودن را سرلوحه کار قرار دادیم بیان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۹۰۰ تن قیر به ارزش ۱۹ میلیارد تومان برای شهرستان تامین کردیم و از این محل ۷۵ پروژه اجرا شده است.

وی از بهسازی ۱۰۲ کیلومتر از ۱۷۸ کیلو متر معابر روستایی شهرستان خبر داد و با تاکید بر اینکه بهسازی بسیاری از معابر اصلی انجام شده است ادامه داد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ سند صادر کردیم، با بیش از ۹۲ درصد صدور سند روستایی یکی از شهرستان‌های پیشرو در کشور هستیم در حالیکه میانگین کشور ۷۲ درصد است.

مومیوند از ورود خیران برای اولین بار در تویسرکان به منظور کمک به آن دسته از واحدهای روستایی که با وجود اخذ تسهیلات و آورده شخصی نتوانستند مسکن خود را بهره‌برداری کنند، خبر داد و گفت: تاکنون خیران ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند و از حساب ۱۰۰ نیز معادل این مبلغ اعطا شده و توانستیم ۳۵ واحد را تکمیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha