کد خبر 215305
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

بیش از ۱۵۰۰ مقاله ISI از نخبگان دانشگاهی آذربایجان‌غربی چاپ شده است

بیش از ۱۵۰۰ مقاله ISI از نخبگان دانشگاهی آذربایجان‌غربی چاپ شده است

رییس دانشگاه ارومیه گفت: در یک سال گذشته، یک هزار و ۵۲۶ مقاله علمی به اهتمام اساتید، اعضای هیات علمی و دانش‌پژوهان آذربایجان‌غربی در نشریات معتبر ISI به تایید و چاپ رسیده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر احمد علیجانپور روز دوشنبه در اجلاسیه دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی با موسسه ISC به میزبانی دانشگاه ارومیه افزود: از این تعداد، ۸۱۷ مورد از سمت دانش‌پژوهان، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه ارومیه بوده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۲ مقاله علمی نیز توسط نخبگان دانشگاهی آذربایجان غربی در رده ISC منتشر شده است.

وی در خصوص وضعیت حوزه آموزش عالی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۱ نفر به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت و چهار هزار و ۱۲۰ نفر به عنوان هیات علمی مدعو در آذربایجان‌غربی فعال هستند که از این تعداد ۵۰۳ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه ارومیه فعالیت دارند. 

بیش از ۱۵۰۰ مقاله ISI از نخبگان دانشگاهی آذربایجان‌غربی چاپ شده است


رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۲ دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: ۱۷ درصد این دانشجویان در دانشگاه ارومیه و ۳۳ درصد آن در دانشگاه آزاد ارومیه در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه ارومیه دارای جایگاه ۲۱ دانشگاه‌های جامع ISC است

رییس موسسه ISC نیز در این اجلاس با بیان اینکه این موسسه دارای بالاترین جایگاه قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش آموزش عالی است، گفت: بر همین اساس این موسسه وظیفه رصد و پایش علم و ‌فناوری کشور و ۵۷ کشور اسلامی را بر عهده دارد.

دکتر سید احمد فاضل‌زاده با اشاره به جایگاه علمی کشور در جهان افزود: جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال ۲۰۲۲ بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس در جایگاه ۱۵ و براساس اطلاعات پایگاه وب او ساینس نیز در رتبه ۱۷ دنیا قرار دارد.

وی در خصوص وضعیت علم و فناوری دانشگاه ارومیه نیز گفت: دانشگاه ارومیه با داشتن ۹ دانشمند پراستناد برتر یک درصد، ۱۵ دانشمند پراستناد برتر ۲ درصد یکساله و چهار دانشمند پراستناد برتر ۲ درصد دوران خدمت در رتبه‌بندی ملی ISC جایگاه ۲۱ در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ۲۷ در میان تمامی دانشگاه‌های ایران دارد.

ISC مخفف موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha