کد خبر 254165
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

ISC منتشر کرد؛

جایگاه حوزه سلامت و پزشکی ایران در علم و فناوری جهان + جدول

جایگاه حوزه سلامت و پزشکی ایران در علم و فناوری جهان + جدول

دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین تولیدات علمی در وب آو ساینس را به خود اختصاص داده است و پس از آن، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تبریز و شیراز جایگاه‌های دوم تا پنجم را دارند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: با توجه به اهمیت حوزه سلامت و پزشکی و پیشرفت‌های کسب شده کشور جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، گزارشی از تولیدات علمی و فناوری این حوزه و همچنین پژوهشگران پراستناد و حضور دانشگاه‌های مجموعه علوم پزشکی در رتبه بندی‌های جهانی توسط مؤسسه ISC تهیه شده است.

وی در خصوص جایگاه تولیدات علمی کشور گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین ۲۰ کشور دارای بیشترین تولیدات علمی نمایه‌شده در پایگاه‌های اسکوپوس و وب آو ساینس در سال ۲۰۲۳  است. چین و آمریکا دارای بیشترین تولیدات علمی نمایه شده در هر دو پایگاه هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز رتبه شانزدهم در پایگاه اسکوپوس و رتبه هفدهم در پایگاه وب آو ساینس را دارد.

رئیس مؤسسه ISC درباره جایگاه تولیدات علمی مرتبط با فناوری نسل ۴ گفت: پیشرفت فنّاوری در سال‌های اخیر در یک جایگاه ویژه قرار گرفته است. هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، چاپ سه بعدی، کلان داده و …، به صورت هوشمندانه پیشرفت نموده و مفهومی به نام صنعت ۴ را ایجاد کردهاند.

فاضل زاده همچنین گفت:  در اغلب فناوری‌های نسل چهارم، رتبه جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ بهتر شده است.  بیشترین بهبود رتبه مربوط به بلاک چین‌هاست که با ثبت ۴ مدرک طی سال ۲۰۲۳ نسبت به تنها یک مدرک در سال ۲۰۲۲، رتبه جمهوری اسلامی ایران، از ۴۵ به ۱۱ ارتقاء یافته است.

جایگاه حوزه سلامت و پزشکی ایران در علم و فناوری جهان + جدول

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha