کد خبر 215207
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

رتبه دوم ایران در تولید علم در بین کشورهای اسلامی

رتبه دوم ایران در تولید علم در بین کشورهای اسلامی

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: ایران در تولید علم در بین کشورهای اسلامی با بیش از ۷۲هزار تولید بعد از ترکیه، رتبه دوم را دارد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ سیداحمد فاضل زاده ۱۲ شهریور در اجلاسیه دانشگاه های آذربایجان غربی با موسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام ISC که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳دهه از فعالیت موسسه ISC می گذرد و در ۲ سال اخیر بعد فناوری این موسسه مورد توجه است، تصریح کرد: پایگاه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، سومین مرکز پایش در جهان است و ۸کشور در آن عضو هستند که اگر برنامه ریزی بهتر انجام شود می توان ارتباطات و شبکه های بین المللی را در کشورهای اسلامی گسترش داد.

وی گفت: از لحاظ تعداد موسسات پژوهشی و پر استناد کشورهای جهان در پایگاه ESI، ایران با ۱۱۵ موسسه رتبه هفدهم را دارد.

فاضل زاده خاطر نشان کرد: از لحاظ تولیدات علمی در بین ۲۰ کشور پیشرو در جهان، ایران با بیش از ۷۴هزار تولید علمی در سال گذشته رتبه هفدهم را دارد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام اظهار کرد: ۹درصد تولیدات علمی دنیا برای جهان اسلام است که با توجه به جمعیت مسلمانان این آمار و جایگاه مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد دنیا در سال گذشته ۸۴۱ و تعداد پژوهشگران پراستناد ۲درصد، ۱۹۴۰نفر بودند، تصریح کرد: از این نفرات، تعداد پژوهشگران دانشگاه ارومیه ۹نفر در بین یک درصد دنیا و ۱۵نفر دربین ۲درصد دنیا بودند.

وی ادامه داد: دانشگاه ارومیه رتبه ۲۱ را در بین ۷۴دانشگاه جامع کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha