کد خبر 215209
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

تکمیل ۴۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در آذربایجان شرقی

تکمیل ۴۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در آذربایجان شرقی

 مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته تاکنون کار ساخت ۸۰۰۰ واحد مسکونی روستایی شروع و ۴۰۰۰ از آن تکمیل شده است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الله سروری روز یکشنبه گفت: از تعداد تعهد احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن روستایی در استان آذربایجان شرقی از سال گذشته تاکنون ساخت هشت هزار واحد مسکونی  در استان شروع و چهار هزار واحد نیز احداث و تکمیل شده است.

 وی گفت:بیش از ۵۲ درصد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده که تاکنون این رقم در ملکان ۴۹ درصد است که باید روند احداث آن با شتاب بیشتری انجام شود.

 سروری افزایش چند برابری بیمه کارگران ساختمانی را باعث توقف برخی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: هزینه بیمه کارگران ساختمانی از چهار میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۱۳۲ میلیون تومان افزایش یافته است که نیازمند توجه بیشتر مجلس و دولت در این زمینه است.

وی در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی در شهرستان ملکان اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون نزدیک به سی هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند، گفت: ساخت ۶۰۰ واحد در شورای مسکن شهرستان تصویب شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی از افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: وام ۵۵۰ میلیون تومانی به واحدهای جدید پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: احداث واحدهای نهضت ملی مسکن براساس آورده شخصی و تسهیلات بانکی است و بنیاد مسکن نیز حمایت و نظارت لازم را جهت احداث این واحدها انجام می‌دهد و  از مالکان واحدهای در حال احداث می‌خواهیم جهت تسریع در کار، آورده‌های خود را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha