کد خبر 214545
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

۲۰۰ هزار مترمربع سایه‌بان در خیابان‌های منتهی به حرم‌های کربلا نصب شد

۲۰۰ هزار مترمربع سایه‌بان در خیابان‌های منتهی به حرم‌های کربلا نصب شد

اربعین امسال با توجه به گرمای هوا در کربلا، خادمان حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام سایه‌بان‌هایی در مسیر زائران نصب کرده‌اند. یکی از خادمان حرم عباسی می‌گوید: ۲۰۰ هزارمترمربع سایه‌بان در مسیرهای منتهی به حرم نصب شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کربلا در آستانه اربعین حال ‌و هوای متفاوتی دارد. با وجود گرمای هوا از حوالی ساعت ۱۱ تا بعدازظهر، بسیاری از زائران خود را به حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام می‌رسانند و در گرمای هوا زیارتنامه می‌خوانند و برخی هم مشغول خواندن نماز و عبادت هستند.

با وجود دمای بالای ۴۸ درجه، کسی به فکر گرمازدگی نیست. البته خادمان حرم‌های کربلا در خیابان‌های اطراف سایه‌بان‌هایی نصب کردند تا از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنند. 

یکی از خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام می‌گوید: امسال بیش از ۲۰۰ هزار متر از مسیر زائران از خیابان‌های اطراف حرم تا حوالی حرم‌ها سایه‌بان نصب شده است.

البته تنوع سایه‌بان‌ها در کربلا زیاد است و برخی به رنگ سبز و برخی به صورت مربع و مثلت‌ کرم‌رنگ بالای سر زائران قرار دارد. گفته می‌شود با نصب این سابه‌بان‌ها و ایجاد سایه برای زوار، دمای هوا حدود ۴ درجه کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha