کد خبر 213994
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

پارادایم سکولاریسم امروز به عنوان یک رقیب جدی مطرح است/ توهین غرب به اسلام کنش است

پارادایم سکولاریسم امروز به عنوان یک رقیب جدی مطرح است/ توهین غرب به اسلام کنش است

سومین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی قرآنی» با هدف بررسی «حکمرانی قرآن در تقابل با حکمرانی سکولار» و همچنین بررسی « نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل کشور» صبح امروز (شنبه) ۴ شهریور ماه برگزارشد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی قرآنی» با هدف بررسی «حکمرانی قرآن در تقابل با حکمرانی سکولار» و همچنین بررسی « نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل کشور» صبح امروز (شنبه) ۴ شهریور ماه در محل سالن جلسات غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و عضو شورای انقلاب فرهنگی و حجت السلام قاسمیان، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس و علیرضا معاف معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیرضا معاف، معاون وزیر فرهنگ طی سخنانی اظهار داشت: شأن این جلسات تفکر است و سعی شده گفتگو های نظری شکل بگیرد و از این رو در این جلسات سعی شده این سرفصل‌ها دنبال شود که آیا قرآن کریم در بحث سکولاریسم ساکت است یا ناطق است؟ در این بحث طبق پژوهش‌ها به این نتیجه رسیدیم که قرآن در این زمینه ناطق است. 

معاون قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با غور در آیات مختلف ذیل این موضوع به این نتیجه می‌رسیم که قرآن کریم در این زمینه ناطق است. این بسیار مهم است که قرآن کریم در این باب بسیار هم مفصل است. و بنابراین در این زمینه سکولارها باید صحبت‌های خود را مطرح کنند اما چیزی که روشن است از آیات و روایات نمی‌توانیم بین دین و سکولاریسم جمع قائل شویم. 

وی با اشاره به بی انگیزگی و روزمرگی در حکمرانی، رفتارهای تکانشی را موجب ریزش مردم دانست و تصریح کرد: این سوپر پارادایم سکولاریسم امروز به عنوان یک رقیب جدی مطرح است و این درحالی است که قرآن کریم در تمام این زمینه‌ها صحبت کرده است.

معاف افزود: امروز وقت اسلام و توجه به اسلام است کما اینکه توهین به قرآن هم نشان دهنده واکنش غرب به این موضوع است درواقع این اتفاق کنش نیست بلکه واکنش است چراکه امروز قطار حکومت دینی راه افتاده و در مسیر سنگ اندازی هم صورت می‌گیرد که بخاطر کنش ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha