کد خبر 220954
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ در گفتگو با «حیات»:

ایجاد شور و نشاط جامعه با ترویج فرهنگ زندگی شهدا میسر می‌شود

ایجاد شور و نشاط جامعه با ترویج فرهنگ زندگی شهدا میسر می‌شود

علیرضا معاف گفت: اگر بخواهیم امروز به جامعه امید بدهیم، زندگی ببخشیم و جامعه را به سمت نشاط و شور ببریم، راهش همین نشان دادن سیره و روش زیست شهدا است.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، گفت: شهدای قرآنی را می‌توان به دو معنا دانست. یکی قاریان، حافظان و عزیزانی که اهل تلاوت یا حفظ قرآن بودند و شهید شدند و دیگری اینکه به نظرم یک مفهوم مهم تری وجود دارد و آن این است که همه شهدای ما قرآنی هستند چون به آیات قرآن عمل کردند. همه شهدا را عناصر قرآنی، شخصیت قرآنی و دارای نور قرآنی می‌دانیم. با این نگاه می‌شود گفت این آیات قرآن که شهدا را زنده می‌نامند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ و زیست شهدا از طریق رسانه افزود: همین خبرگزاری حیات هم نامش از این واژه حیات گرفته شده است و زندگی حقیقی را بیان می‌کند. با این اوصاف اگر بخواهیم امروز به جامعه امید بدهیم، زندگی ببخشیم و جامعه را به سمت نشاط و شور ببریم، راهش همین نشان دادن سیره و روش زیست شهدا است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: به نظرم مسئله شهدای قرآنی امید بخش‌ترین و امیدافزاترین حرکت فرهنگی در کشور خواهد بود. هر کاری که انجام می دهیم باید در خدمت شهدای قرآنی و فرهنگ شهادت باشد و بتوانیم در این زمینه توسعه فرهنگ شهادت و مفهوم سلحشوری و جهاد را برسانیم.

معاف با اشاره به ارتباط شهدا و جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین کار برای شهدا است، هر کاری که امروز در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود به نحوی در خدمت شهدا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha