کد خبر 213825
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

نمایندگان ایران در آسیا از اسامی بزرگ در تیم‌های حریف نترسند/ سپاهان برای قهرمانی در لیگ باید ضعف بزرگش را برطرف کند

نمایندگان ایران در آسیا از اسامی بزرگ در تیم‌های حریف نترسند/ سپاهان برای قهرمانی در لیگ باید ضعف بزرگش را برطرف کند

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل استقلال و سپاهان و قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل شب گذشته سپاهان و استقلال اظهار داشت: دو تیم در شرایط متفاوتی پا به این میدان گذاشتند. سپاهان تیم پرمهره‌ای است و از امتیاز میزبانی بهره می‌برد و از سوی دیگر استقلال خلاء های زیادی در ترکیب خودش دارد و بازیکنان مد نظر جواد نکونام جذب نشدند و نفرات با کیفیتی را هم از دست دادند. به همین دلیل دو تیم در شرایط متفاوتی پا به مسابقه گذاشتند. جواد نکونام دست به تغییر سیستم زد و با سه دفاع مرکزی که در مواقع دفاع با اضافه شدن دو مدافع کناری به 5 دفاع افزایش پیدا می‌کردند سعی داشت هم مسیر نفوذ رضاییان و زکی‌پور را از کناره‌ها مسدود کند و هم مدافعین این تیم روی مغانلو و اسدی تمرکز کنند.

وی افزود: سپاهان تمرکزش را در این بازی روی استفاده از ضربات ایستگاهی و توپ های ارسالی از کناره ها گذاشته بود و از همین راه هم به پنالتی رسید. استقلال هم با آگاهی از شرایط بالا بازی نمی‌کرد و سعی داشت با پرس از میانه زمین چشم به ضد حملات بدوزد. اگرچه استقلال در نیمه دوم کمی هجومی‌تر بازی کرد ولی باز هم نمی‌توانست بالا بازی کند چون ممکن بود گل دوم را هم دریافت کند و چاشنی احتیاط را در دستور کار داشت ولی در هر صورت نتوانست به سپاهان گل بزند و این بازی را با شکست پشت سر گذاشت.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه سپاهان با این برد به قهرمانی نزدیک شد، گفت: هنوز زود است در این مورد صحبت کنیم. سپاهان تیم خوب و با کیفیتی است ولی هنوز ضعف‌هایی دارد. جا ماندن مدافعین وقتی تیم بالا بازی می‌کند یک ضعف عمده تیم سپاهان است که باید به آن رسیدگی شود. هرچند تفاوت هایی نسبت به فصل قبل در سبک بازی تیم دیده می‌شود ولی این ضعف نیاز به رسیدگی دارد.

سیدصالحی در پایان در مورد قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا هم توضیح داد: در لیگ قهرمانان آسیا به نظرم برخلاف جوی که راه افتاده اسامی بازی نمی‌کنند و با ید تیم‌ها را بر اساس وضعیت کلی‌شان بررسی کرد. سپاهان و پرسپولیس تجربه آسیایی دارند و بازیکنان با تجربه آنها به کمکشان می‌آیند و از طرفی نساجی که چنین تجربه ای ندارد مقابل نماینده ازبکستان و هند هم چنین شرایطی دارند و مثل هندوانه در بسته می‌مانند. به نظرم تیم‌های ما کار دشواری برای صعود دارند ولی برای هیچکداماشان غیر ممکن نیست. نباید مرعوب اسامی شویم و اسم به تنهایی در یک تیم نمی‌تواند بازی کند. بازیکنی مثل رونالدو یا سادیو مانه باید توسط بازیکنانی هم سطح خودشان تغذیه شوند و به تنهایی کاری از پیش نمی‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha