کد خبر 213810
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تقابل سپاهان و نساجی با یاران بنزما و نیمار/ پرسپولیس به کریستیانو رونالدو خورد

تقابل سپاهان و نساجی با یاران بنزما و نیمار/ پرسپولیس به کریستیانو رونالدو خورد

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۳/۲۴ در کوالالامپور مالزی در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید ساعاتی قبل در کوالالامپور مالزی و در مقر AFC برگزار شد و تیم‌های مختلف طی این قرعه‌کشی حریفان خود را شناختند.

طی این قرعه کشی ۴۰ تیم حاضر در مناطق غرب و شرق آسیا که به ۱۰ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند حریفان خود را شناختند، تیم‌های منطقه غرب آسیا در گروه‌های A تا E قرار می‌گیرند و باشگاه‌های منطقه شرق در گروه‌های F تا J به مصاف رقیبان خود می‌روند.

سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در منطقه غرب به شرح زیر است:

سیداول: الاتحاد عربستان، پرسپولیس ایران، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان

سید دوم: سپاهان ایران، الدحیل قطر، نسف‌قارشی ازبکستان، الفیحا عربستان و نساجی ایران

سید سوم: الفیصلی اردن، استقلال تاجیکستان، نیروی هوایی عراق، اهال ترکمنستان و بمبئی سیتی هند

سید چهارم: العین امارات، النصر عربستان، شارجه امارات،  آلمالیق ازبکستان و نوبهار ازبکستان

قرعه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

گروه A: پاختاکور ازبکستان، الفیحا عربستان، اهال ترکمنستان، آلمالیق ازبکستان

گروه B: السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان، الفیصلی اردن، العین امارات

گروه C: الاتحاد عربستان، سپاهان ایران، نیروی هوایی عراق، شارجه امارات

گروه D: الهلال عربستان، نساجی ایران، بمبئی سیتی هند، نوبهار ازبکستان

گروه E: پرسپولیس ایران، الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان، النصر عربستان

پرسپولیس با کریس

پرسپولیس با بدترین قرعه ممکن در سید ۴ برخورد کرد و باید به مصاف النصر پرستاره برود که شاخص ترین بازیکن آن کریستیانو رونالدو است. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به جز النصر با استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر هم همگروه شده است و رقابت سختی برای صعود از این گروه خواهد داشت و در گروه سختی قرار گرفته است. تقابل دوباره کریستیانو رونالدو و علیرضا بیرانوند در این گروه به یاد تقابل آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ روسیه و پنالتی مهار شده رونالدو توسط بیرو از موارد جذاب این گروه می‌تواند باشد.

نساجی و تقابل با نیمار

نساجی مازندران به عنوان دیگر تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها هم باید به مصاف الهلال عربستان و بمبئی سیتی هند و نوبهار ازبکستان برود. گروهی که روی کاغذ ساده به نظر می‌رسد و باید شانس بالایی برای صعود شاگردان مهدی رحمتی قائل شد ولی تقابل با الهلال پرستاره در نوع خودش اتفاق جالب و جذابی می‌تواند باشد. الهلال به تازگی نیمار، ستاره برزیلی پاریسن ژرمن را هم با مبلغی نجومی به خدمت گرفته است و حضورش در ایران برای تقابل با نساجی می‌تواند جالب توجه باشد.

سپاهان و یاران بنزما

سپاهان اصفهان هم در گروهی نسبتاً دشوار قرار گرفته است. سوای نیروی هوایی عراق و الشارجه امارات که تیم‌های قدرتمندی در کشور خودشان محسوب می‌شوند، الاتحاد عربستان به واسطه حضور کریم بنزما در خط حمله و چند چهره سرشناس دیگر تیم ویژه این گروه است و حضور آنها در اصفهان هم در نوع خودش می‌تواند جالب توجه باشد. الشارجه امارات به تازگی با حذف تراکتور، نماینده دیگر فوتبال ایران در مرحله پلی آف توانست راهی مسابقات شود و حالا باید با سپاهان، دیگر تیم ایرانی در این رقابت‌ها دیدار داشته باشد.

دردسر جدید برای نمایندگان ایران

و اما در پایان این مراسم قرعه‌کشی خبر بدی برای نمایندگان ایران مخابره شد. داتو دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای مراسم اعلام کرد در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای اولین از سیستم کمک داوری ویدئویی(VAR) از مرحله گروهی استفاده خواهد شد. در این مسابقات پرسپولیس، سپاهان و نساجی ۳ نماینده کشورمان هستند. این خبر دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر بدی برای فوتبالدوستان ایرانی است چون ورزشگاه های ایران مجهز به VAR نیست و با این قانون میزبانی ایرانی ها در این مسابقات ضعیف شد.

تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی چند سالی است که در فوتبال دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکثر کشورهای سطح ۱ و ۲ آسیا هم از آن استفاده می‌کنند ولی در ایران نه این تکنولوزی بهره برداری شده و نه حتی قدمی به سمت آن برداشته شده است و برای همین خطر از دست رفتن سهمیه میزبانی در این مسابقات برای نمایندگان فوتبال ایران وجود دارد.

پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود و از سویی دیگر نساجی هم به دلیل تایید نشدن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، از آزادی به عنوان محل میزبانی مسابقات خودش استفاده می‌کند ولی این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه اول فوتبال ایران هم هنوز مجهز به VAR نشده است. صحبت‌هایی در این زمینه در خصوص اجاره تجهیزات VAR برای رقابت‌های آسیایی صورت گرفته و مشخص نیست چقدر جدی باشد. از سوی دیگر ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم به عنوان محل میزبانی سپاهان معرفی شده و جایگاه‌های قرار گیری تجهیزات VAR در بازسازی اخیر این استادیوم در نظر گرفته شده است ولی هنوز تکنولوژی کمک داور ویدیویی در آن مورد استفاده قرار نگرفته است. باید دید آیا خود باشگاه سپاهان حاضر است برای از دست نرفتن سهمیه میزبانی خودش از برای ورود این تکنولوژی هزینه کند یا نه. در هر صورت VAR یک خطر برای میزبانی ایرانی ها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha