کد خبر 220197
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

پرسپولیس مقابل الدحیل هوشمندانه عمل کرد/ الاتحاد دنبال بهانه بود تا مقابل سپاهان بازی نکند

پرسپولیس مقابل الدحیل هوشمندانه عمل کرد/ الاتحاد دنبال بهانه بود تا مقابل سپاهان بازی نکند

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل پرسپولیس و الدحیل و همچنین حواشی بازی لغو شده سپاهان و الاتحاد صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل پرسپولیس و الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به نظرم یحیی گل‌محمدی در این دیدار نسبت به بازی با النصر هوشمندانه‌تر عمل کرد و ترکیب چید. حضور تنها یک هافبک دفاعی در مرکز زمین و در کنار آن حضور سروش رفیعی در ترکیب به عنوان یک میدان دار و طراح در مرکز زمین کمک شایانی به پرسپولیس در کنترل توپ و زمین و بالا بازی کردنشان داشت و تیم حریف را تحت کنترل خودشان در آوردند. مسعود ریگی به خوبی فضای جلوی دفاع را پوشش داد و در کل ترکیب و سیستم و سبک بازی پرسپولیس در این دیدار خوب بود. وقتی پرسپولیس مهاجم نوک برای گلزنی ندارد و در این پست ضعف دارد، باید این نقیصه را با حضور همزمان 4 هافبک رو به جلو برطرف کند. جایی که رفیعی و سلمانی و صادقی و عالیشاه بازی می‌کردند. خصوصاً بازی عالیشاه خیلی در طراحی بازی در ترکیب پرسپولیس محوری و تعیین کننده است. پرسپولیس مزد برتری خودش را در این بازی گرفت.

وی در مورد تقابل نساجی و الهلال هم توضیح داد: این یک بازی پایاپای نبود چرا که تجربه بین المللی بازیکنان دو تیم قابل مقایسه نیست. خیلی از بازیکنان نساجی اولین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را امسال تجربه می‌کردند و بازی با مومبای هند هم محک مناسبی برایشان نبود. به نظرم نساجی و بازیکنانش تحت تاثیر اسم بازیکنان حریف استرس داشتند. از طرفی بازیسازی از انتهای زمین روش مناسبی برای نساجی در این بازی نبود و بهتر بود به بازی مستقیم روی بیاورند و روی استفاده از توپ های سوم تمرکز کنند و هرچه موقعیت ساختند هم از این طریق بود. امیدوارم نساجی در بازی‌های آینده این شکست را بتواند جبران کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اتفاقات بازی الاتحاد و سپاهان هم توضیح داد: قبل از صبحت در مورد اتفاقات این بازی باید به قبل از آن برگردیم و هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و حواشی برای سپاهان که در بازی با نیروی هوایی رخ داد و به این تیم ضربه زد. حکم کمیته انضباطی و اینکه مشخص نبود آن 6 بازیکن اجازه بازی دارند یا نه و همین به نتیجه بازی ضربه زد. در این دیدار هم من فکر می‌کنم با توجه به لابی قوی عربستانی‌ها در AFC حکم به سود آنها صادر شود. شما شک نکنید اگر این اتفاق در عربستان رخ داده بود به هیچ وجه ناظر بازی اجازه لغو دیدار را نمی‌داد. اگر دقت کنید 7 سال به ناحق با همین لابی با AFC امتیاز میزبانی را از ایران گرفتند و این هفته هم به محض ورود به ورزشگاه وقتی جو استادیوم را دیدند ترسیدند وارد زمین شوند و دنبال بهانه بودند که بازی نکنند.

سیدصالحی در پایان گفت: فکر می‌کنم AFC رای را به سود الاتحاد صادر کند و اینکه سران سیاسی ما از توافق با عربستان برای تکرار بازی صحبت کردند هم بعید می‌دانم کارگشا باشد چرا که AFC به این موارد اعتنا نمی‌کند و بر اساس تصمیمات خودش حکم و رأی صادر می‌کند. به نظر من این بار هم حکم علیه ما صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha