کد خبر 213458
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفتگو با «حیات» اظهار کرد؛

  لایحه جدید جامع ایثارگران توسط دولت ارائه می شود/ تنفیذ احکام ایثارگران در برنامه هفتم تا ارائه لایحه جامع توسط دولت

  لایحه جدید جامع ایثارگران توسط دولت ارائه می شود/ تنفیذ احکام ایثارگران در برنامه هفتم تا ارائه لایحه جامع توسط دولت

محسن زنگنه گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم تکلیف کرد است که ظرف مدت یک سال، برای تنقیح و اصلاح قوانین مربوط به جامعه ایثارگران، قانون جامعی را به مجلس ارائه خواهد کرد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با احکام مربوط به جامعه ایثارگران در این کمیسیون گفت: آنچه که دولت در لایحه برنامه هفتم تکلیف کرده بود این بود که ظرف مدت یک سال، برای تنقیح و اصلاح قوانین مربوط به جامعه ایثارگران، قانون جامعی را به مجلس ارائه کند. ما در مجلس با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است این پروسه، طولانی شود و نمیتوان ایثارگران را بلاتکلیف بگذاریم، مکلف گردید که احکام برنامه ششم فعلا در برنامه هفتم توسعه تنفیذ شود تا زمانیکه دولت آن لایحه جامع که تنقیح و اصلاح قوانین به مجلس ارائه دهد که مجلس نیز منتظر ارائه این لایحه از سوی دولت برای تصویب آن است.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت چند مصوبه داشتیم از جمله برای رزمندگان و ایثارگرانی که فاقد درآمد هستند و جزو دهک های پایین جامعه می باشند، مقرر گردید که هزینه صد در صدی ایثارگران در مواقع بستری پرداخت شود و در سایر موارد، حق فرانشیز بیمار را کاهش دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: تا به امروز به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران ورود نکردیم و زیرا  دولت اصرار بر این دارد که در حال تهیه یک لایحه جامع و کامل در حوزه ایثارگران است به همین دلیل ما در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، همان احکام مربوط به ایثارگران در برنامه ششم را تنفیذ کردیم.

زنگنه گفت: البته دولت از همین امروز هم میتواند بررسی لایحه را شروع کند و در ماه اول اجرای قانون این لایحه را به مجلس ارائه دهد تا بتوانیم از ماه دوم سال اول قوانین جدید حوزه ایثارگری را پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha