کد خبر 211898
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفتگو «حیات» عنوان کرد؛

در طرح جامع حمل و نقل کشور نیازمند برنامه بلندمدت هستیم

در طرح جامع حمل و نقل کشور نیازمند برنامه بلندمدت هستیم

افندی‌زاده، گفت: در خصوص طرح جامع حمل و نقل کشور، قطعا به یک برنامه بلند مدت، نیاز داریم تا براساس اهداف تعیین شده، استراتژی خود را در جهت رسیدن به تعادل عرضه و تقاضا در این حوزه انجام دهیم.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به طرح جامع حمل و نقل، گفت: در خصوص طرح جامع حمل و نقل کشور، قطعا به یک برنامه بلند مدت، نیاز داریم تا براساس اهداف تعیین شده، استراتژی خود را در جهت رسیدن به تعادل عرضه و تقاضا در این حوزه انجام دهیم.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، این موضوع در حال حاضر در  این معاونت، در حال پی گیری است و تلاش شده است تا در ابعاد مختلف، مطالعات در زمینه مورد نیازعرضه و تقاضا در این حوزه صورت گیرد.

افندی زاده، در ادامه افزود: برآوردهایی که در این حوزه انجام شده، به این صورت است که در بخش ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای، مطالعاتی از طریق خود سازمان انجام شده و عملیاتی شود.

به گفته افندی زاده، مشاوره‌ای در این خصوص گرفتیم تا این موارد را تلفیق کرده و بتوانیم در افق 1414 یک برنامه مشخصی در حمل و نقل داشته و ارائه.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در ادامه با اشاره به اولویت‌هایی که نیاز است تا در برنامه‌ها گنجانده و دنبال شود، بیان کرد: توسعه ناوگان، توسعه زیر ساخت‌ها و نیازهایی که در این زمینه وجود دارد باید عملیاتی شوند.

معاون وزیر در پایان بیان کرد که امیدواریم که تا پایان سال جاری ما بتوانیم اولین نتایج طرح جامع را ارائه دهیم. قطعا عملیاتی شدن این مهم حدود دو سال زمان بر خواهد بود و سعی خواهیم کرد که  بر اساس طرح جامع، در بحث اولویت‌ها  و در همه زمینه‌ها و محیط‌های حمل و نقلی، بتوانیم یک راهبرد مناسب را برای سیستم حمل و نقل کشور ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha