کد خبر 211140
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با «حیات» بیان کرد؛

عدم نظارت و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی

عدم نظارت و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی

پازوکی، گفت: امروزه برخی به من انتقاد می‌کنند، که چرا در فضای مجازی کالای قاچاق فروخته می‌شود؟ ناچارم در پاسخ بگویم که مگر برای فروش کالا در فضای مجازی از من جواز گرفته شده است؟

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به جایگاه نظام مالیانی در صنعت لوازم خانگی کشور، گفت: امروزه کجای این دنیا می‌توان جلوی فضای مجازی، یا فعالیت فروشگاههای بزرگ را در این فضا گرفت؟ اما واقعیت این است که انجام هرکاری در هر فضایی، مجازی یا بازار، باید حساب و کتاب داشته باشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی، در ادامه عنوان کرد: امروزه برخی به من انتقاد می‌کنند، که چرا در فضای مجازی کالای قاچاق فروخته می‌شود؟ ناچارم در پاسخ بگویم که؛ مگر برای فروش کالا در فضای مجازی از من جواز گرفته شده است؟

این فعال صنعت لوازم خانگی در ادامه بیان کرد: آمدیم و گفتیم، زمانی که برای فروش امن لوازم خانگی، عنوانی به نام اتحادیه لوازم خانگی وجود دارد، بیایید و به اتحادیه بال و پر دهید و اعلام کنید که هر فعالیتی برای فروش لوازم خانگی در فضای مجازی قرار باشد صورت بگیرد، باید مجوز آن از سوی اتحادیه لوازم خانگی صادر شود تا جلوی فروش کالای قلابی و قاچاق بدون ارائه خدمات پس از فروش به مردم گرفته شود.

پازوکی، در ادامه با انتقاد از نبود سایت تخصصی در خصوص صنعت لوازم خانگی، بیان کرد: نمی‌خواهم بگویم همه فضای مجازی بد است، یا نباید فروشگاه زنجیره‌ای فعالیت داشته باشد، قطعا برای خرید در دسترس و آسان خانواده‌ها نیاز به وجود چنین فضاهایی برای خرید و تهیه تمام اقلام و کالاها، احساس می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی، در پایان اظهار کرد: متاسفانه به خاطر نبود مرجع مناسب و نظارت کافی، امروزه شاهد فروش کالای فیک، ارائه خدمات پس از فروش فیک، به مصرف‌کنندگان در فضای مجازی هستیم، که این دست اتفاقات مستقیما به اعتبار کاسب‌ها و فروشندگان واقعی خدشه وارد کرده و باعث از بین رفتن اعتماد و باور مصرف‌کنندگان و شهروندان به کسبه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha