کد خبر 210064
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

حبیبی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تفکیک روزانه 1000 زباله در شهر تهران با احداث سوله M.R.F

تفکیک روزانه 1000 زباله در شهر تهران با احداث سوله M.R.F

مدیر اداره پسماند منطقه ۴ با بیان اینکه سوله M.R.F دارای سه خط تفکیک زباله است، گفت: با احداث سوله M.R.F روزانه 1000 زباله در شهر تهران تفکیک می شود.

لیلا حبیبی مدیر اداره پسماند منطقه ۴ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، از احداث سوله M.R.F تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پروژه ایجاد سوله خط پردازش جمع آوری پسماند خشک به وسعت 5500 متر از سال گذشته به صورت تفاهمنامه فیمابین سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و بهره بردار منعقد و در محل بلوار بابائیان مکان یابی و در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 90 درصد پروژه تکمیل شده است، ادامه داد: این پروژه در صورت اجرای صحیح، طبق دستورالعمل ها و مفاد قرارداد می تواند جایگزین مناسبی جهت جمع آوی پسماند خشک باشد.

حبیبی مطرح کرد: در این طرح کلیه پسماند مناطقه 4 و 7 شهرداری تهران به سوله M.R.F منتقل و پس از تفکیک و انتقال شیرابه به تصفیه خانه، ریجک پسماند به مرکز آرادکوه منتقل و به کمپوست تبدیل می گردد.

مدیر اداره پسماند منطقه ۴ تصریح کرد: از مزایای اجرای این طرح می توان به جمع آوری مراکز و عوامل غیرمجاز و همچنین افزایش راندمان تفکیک پسماند خشک و کاهش هزینه های جمع آوری پسماند اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد: در این سوله زباله های تر به صورت کاملا مکانیزه از زیر دستگاه عبور می کند و زباله های خشک نیز با کمک کارگران مستقر در خط در سه مرحله تفکیک می شود.

حبیبی با بیان اینکه سوله M.R.F دارای سه خط تفکیک زباله است، گفت: هر کدام از خط ها در هر ساعت 30 تن زباله را تفکیک می کند. با این حساب اگر کارگران در طول روز 8 الی 10 ساعت کار انجام دهند از هر خط 300 کیلو زباله استخراج و مجموعا چیزی حدودا 1000 کیلو زباله در طول روز تفکیک می شود.

مدیر اداره پسماند منطقه ۴ در مورد بودجه احداث سوله M.R.F بیان کرد: بودجه این پروژه از طریق قراردادی که با سازمان مدیریت پسماند منعقد گردیده تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha