کد خبر 209008
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

روز خود را با گوجه فرنگی شروع کنید

روز خود را با گوجه فرنگی شروع کنید

به گفته متخصصین تغذیه، نوشیدن آب گوجه فرنگی با معده خالی می تواند یک راه عالی برای شروع روز باشد. این نوشیدنی مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بوده و برای سیستم گوارش شما مفید است.

به گزارش گروه سلامت حیات؛ به گفته متخصصین تغذیه، نوشیدن آب گوجه فرنگی با معده خالی می تواند یک راه عالی برای شروع روز باشد. این نوشیدنی مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بوده و برای سیستم گوارش شما مفید است. نوشیدن یک لیوان آب گوجه فرنگی در صبح نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه می تواند به هضم و مدیریت التهاب نیز کمک کند.

حال ممکن است بسیاری از افراد این سوال را مطرح کنند که آیا می توان آب گوجه فرنگی را با شکم خالی نوشید؟ پاسخ محققان به این پرسش مثبت است، زیرا این نوشیدنی نه تنها به بدن شما مقدار مورد نیاز مواد مغذی لازم برای عملکرد صحیح را می دهد، بلکه می تواند به تقویت سیستم ایمنی و سلامت گوارش شما نیز کمک کند. علاوه بر این، مصرف آب گوجه‌ فرنگی با معده خالی به شما انرژی کافی داده و ممکن است احساس کنید که برای فعالیت روزانه آماده هستید

وقتی روز خود را با آب گوجه فرنگی شروع می کنید، چه اتفاقی می افتد؟

گوجه فرنگی یک گیاه مفید است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه داده و روش ایده آل برای خوردن آن این است که آب آن را به همراه پالپ بنوشید تا تمام مواد مغذی را استخراج کنید.خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی فواید زیادی دارد. نوشیدن آب گوجه ‌فرنگی با معده خالی، می‌تواند فوراً مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای عملکرد طبیعی در طول روز تأمین کند.

از سوی دیگر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها همگی در گوجه فرنگی به وفور یافت می شوند. گوجه فرنگی همچنین سرشار از لیکوپن، پتاسیم، فولات و ویتامین C است و فشار خون را هم تنظیم می کند.

 باید در نظر داشت که علاوه برموارد فوق، گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها می توانند به مدیریت التهاب و پیشگیری از بیماری کمک کنند. علاوه بر این، آن ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کنند.

به باور کارشناسان تغذیه، آب گوجه فرنگی، زمانی که با معده خالی مصرف شود، نه تنها به بدن شما آنتی اکسیدان می دهد، بلکه از سلامت گوارش نیز حمایت می کند. این نوشیدنی فیبر و آب زیادی دارد که هر دو می توانند سیستم گوارشی شما را بهبود بخشند. هنگامی که روز خود را با یک لیوان آب گوجه فرنگی شروع کنید، یبوست و سایر مشکلات گوارشی نیز می تواند کاهش یابد.

نکته مهم دیگر این است که آب گوجه‌ فرنگی حاوی لیکوپن است که می ‌تواند به کاهش سطح کلسترول مضر در خون شما کمک. این نوشیدنی همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد، اسیدیته گوجه فرنگی به تولید اسید معده که برای هضم غذا ضروری است کمک می کند. بنابراین، زمانی که مشکلات گوارشی دارید، بهتر است اول صبح آب گوجه فرنگی مصرف کنید.

خبر بسیار خوب برای افراد دارای اضافه وزن این است که وقتی آب گوجه فرنگی با معده خالی مصرف شود، می تواند به کاهش وزن کمک کند. این نوشیدنی بسیار کم کالری بوده و در عین حال مملو از مواد مغذی است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. جدای از این، محتوای بالای فیبر غذایی آب گوجه فرنگی هضم آن را آسان می کند.

 علی رغم مزایای متعدد این نوشیدنی، همیشه باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا نوشیدن بیش از حد آب گوجه فرنگی با معده خالی ممکن است منجر به مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع و گرفتگی عضلات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 1
    اتفاقا خیلی‌ها به گوجه حساسیت دارند من خودم حالم خراب میشه بدنم زخم میشه نمیتونم توسالاد گوجه فرنگی بریزم افرادی که مثل من استعداد زیاد وگرمی بدن بالا دارند همه اینطور هستند