کد خبر 208802
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

عدم موافقت عربستان با انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه طائف

عدم موافقت عربستان با انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه طائف

تاکنون 40 درصد حجاج با 145 پرواز به کشور بازگشته‌اند. همه پروازها از طریق شرکت هواپیمایی ایران از 2 فرودگاه جده و مدینه انجام می‌شود و امسال هم سعودی‌ها با بازگشت ایرانیان از فرودگاه طائف موافقت نکردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ روند بازگشت حجاج کشورمان یک روز پس از پایان مناسک حج تمتع آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۴ هزار ایرانی به کشور بازگشته‌اند.

مخالفت سعودی‌ها با بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه طائف

انتقال حجاج کشورمان از فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است و با وجود مذاکرات با طرف سعودی، امسال هم فرودگاه طائف به فرودگاه‌های مجاز برای جابجایی زائران کشورمان مورد استفاده قرار نگرفت. همچنین همه پروازها از سوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در حال انجام است و عربستان مجوز فعالیت سایر ایرلاین‌های ایرانی برای انتقال زائران به عربستان را نداد.

ایران‌ایر برای بازگشت حجاج هواپیما اجاره کرد

البته شرکت هواپیمایی ایران در روزهای گذشته به دلیل کمبود هواپیما، از برخی دیگر از ایرلاین‌ها هواپیما اجاره کرد تا بتواند حجاج را در زمان مقرر به کشور بازگرداند. با این اقدام، برخی تصور می‌کردند که سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز اجازه فعالیت در این مسیر را کسب کرده‌اند. اما با پیگیری‌های فارس مشخص شد که شرکت‌های هواپیمایی ایران از یکی از ایرلاین‌ها هواپیما اجاره کرده است و این هواپیما در قالب ایران‌ایر در مسیر فرودگاه جده حرکت می‌کند.

بازگشت ۴۰ درصد حجاج به کشور با ۱۴۵ سورت پرواز

روند بازگشت حجاج کشورمان تا اوایل مردادماه ادامه دارد و تاکنون حدود ۴۰ درصد حجاج به میهن بازگشته‌اند. روند بازگشت حجاج با ۳۸۷ سورت پرواز صورت می‌گیرد که تاکنون ۱۴۵ سورت پرواز از عربستان به کشور انجام شده است.

هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مدینه منوره هستند. روند اعزام کاروان‌های مدینه‌بعد به مدینه منوره هم در حال انجام است و روزانه بیش از سه هزار حاجی ایرانی با اتوبوس یا قطارهای سریع‌السیر سعودی‌ها از مکه مکرمه عازم مدینه منوره می‌شوند.

گفتنی است، برای جابجایی ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائران حج تمتع سال جاری، ۷۷۴ سورت پرواز از ۲۱ ایستگاه پروازی کشورمان در نظر گرفته شده بود که ۳۸۷ سورت پرواز برای رفت انجام شد و  ۳۸۷ سورت پرواز برای بازگشت حجاج صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha