کد خبر 208783
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

خواهر شهید سجادی در گفتگو با حیات؛

نذر مادرم ادا شد + فیلم

نذر مادرم ادا شد + فیلم

خواهر شهید عباس سجادی گفت: مادرم نذر کرده بود که اگر خداوند به او پسری بدهد او را به نحوی تربیت کند که در رکاب امام زمان (عج) شهید شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید عباس سجادی در 16 خرداد سال ۱۳۴۴، در شهر ری دیده به جهان گشود. پدرش داوود، خوار و بار فروش بود و مادرش، بتول نام داشت. وی تا پایان سوم راهنمایی درس خواند، با شروع جنگ تحمیلی درس را رها کرد و برای دفاع از سرزمینمان به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد.

فاطمه سجادی خواهر شهید عباس سجادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما درباره این شهید بزرگوار بیان داشت: شهید عباس سجادی در عملیات فتح المبین شهید شد، او خیلی دلسوزبود و همه را خواهر و برادر خودش می‌دانست و از همان دوران کودکی مدافع همه بود و به همگی کمک می‌کرد، وقتی به جبهه می‌رفت سنش کم بود و 15 سال بیشتر نداشت؛ می‌گفت به خاطر شما به جبهه می‌روم که دشمن وارد کشورمان نشود؛ دوست ندارم اذیت شوید.

وی با اشاره به شنیدن خبر شهادت برادرش گفت: بعد از شهادت برادرم چهار شهید به شهرمان آوردند که چهار نفرشان با نام خانوادگی سجادی بودند. به مادرم خبر دادند که چهار نفر با این نام آورده‌اند بیایید و تشخیص دهید که آیا پسرتان جزو آن ها هست یانه؟ مادرم به گردان مالک اشتر رفتند و دیدند که برادرم شهید شده است و پیکرش را آورده اند.

اعظم سجادی خواهر دیگر شهید سجادی نیز درباره ویژگی‌های برادرش می‌گوید: برادرم ویژگی های خاص زیادی داشت،او همیشه می‌گفت خواهرانم ناراحت نباشید؛ جنگ تحمیلی تا هر چند سال که طول بکشد ما ایستاده‌ایم، ما پرچم را گذاشته‌ایم شما بردارید و نگذارید پرچم جمهوری اسلامی ایران بر زمین بماند. برادرم در سن 16سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید سجادی ادامه داد: یکی از ویژگی های شهید عباس سجادی این بود که برای خواهر و برادران کوچک تر از خودش مربی قرآن بود، هرگز مال حرام نمی خورد و حامی تمام مسلمین ایران بود.

اعظم سجادی با اشاره به نذر مادرش برای پسردار شدن گفت: اوایل که مادرم تازه ازدواج کرده بود، بچه هایش در زمان بارداری‌اش  سقط می شدند و از بین می رفتند، مادرم نذر کرده بود که اگر خداوند به او پسر بدهد او را به نحوی تربیت کند که در رکاب امام زمان (عج) شهید شود؛ هر چند این سعادت به آنجا نرسید ولی برادرم در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: برادرم عباس این نذر را فهمیده بود و به مادرم گفت: «مادرجان خودت به حضرت فاطمه (س) قول داده‌ای، حالا مگر می‌توانی زیر قولت بزنی؟من همان پسری هستم که می‌خواستی در رکاب امام زمان (عج) شهید شود.

آخرین دیداربا برادر

اعظم سجادی بیان داشت: آخرین دیداری که با برادرم داشتم اینگونه بود که عباس به من گفت: خواهرم من در جبهه می‌جنگم اما تو در خانه بمان و بچه های خیلی خوبی تربیت کن تا برای جامعه مفید باشند، تا بچه‌های تو مادران و پدران شهدا و رزمنده ها و بچه‌های آینده جمهوری اسلامی شوند؛ طوری آن‌ها را تربیت کن که من شرمنده نشوم.
 

گفتنی است این شهید بزرگوار در بیستم اردیبهشت سال  ۱۳۶۱، در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به قلبش به فیض شهادت نائل آمد.

آرامگاه شهید عباس سجادی در قطعه 26 ردیف 60 شماره 49 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha