کد خبر 229878
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

خواهر شهید مهدوی در گفتگو با «حیات»:

برادرم در اسارت خواب شهادت مرتضی را دیده بود + فیلم

برادرم در اسارت خواب شهادت مرتضی را دیده بود + فیلم

بتول مهدوی گفت: برادرم که در اسارت بعثی ها بود؛ شهادت مرتضی را در خواب دیده بود و بدون اینکه ما به او گفته باشیم زمانی که برگشت، اطلاع داشت. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید مرتضی مهدوی میان دشتی بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۴۳، در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدعلی نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۲، با سمت تک‌تیرانداز در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش مین به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۸۰، پس از تفحص در بهشت‌زهرای شهرستان تهران به خاک سپرده شد.
بتول مهدوی خواهر شهید مهدوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره ویژگی های شخصیتی شهید گفت: برادرم بسیار انسان ویژه‌ای بود؛ او محجوب، مهربان و دوستداشتنی بود و در آن زمان که برادر دیگرم به جبهه اعزام شد؛ این برادرم هم به جبهه رفت. پدرومادرم نیز مخالفتی نکردند و بعد از چند سال پیکر او برگشت. برادرم که اسیر بود شهادت برادرم را خواب دیده بود و بدون اینکه ما به او گفته باشیم خودش اطلاع داشت. 
خواهر شهید مهدوی گفت: نزدیکی های عید بود که به ما خبر شهادت برادرم را دادند اما پیکر او را پیدا نکرده بودند؛ پدر و مادرم به همه جا سر می زدند تا اثری از او پیدا کنند. همه این سالها به مادرم خیلی سخت گذشت. مادرم همیشه آرزو داشت پیکر برادرم پیدا شود؛ در واقع او همیشه آرزو داشت تا حداقل یک قبری باشد که بتواند آنجا به مرتضی سر بزند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha