کد خبر 208695
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل

برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل گفت: اجلاسیه نهایی کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به منظور گرامیداشت نام و آوازه همه شهدای قبل و بعد از انقلاب اسلامی استان اردبیل در ۲۶ مرداد سال ۱۴۰۲ در مرکز این استان با حضور مقامات و مدیران کشوری برگزار خواهد شد.

داور نوری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در گفتگو با حیات ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان اردبیل در راستای اجرای برنامه‌های کنگره 3400 شهید استان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های کنگره 3400 شهید استان اردبیل، روز یکشنبه 4 تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم و جامعه معظم ایثارگری، پیش‌ اجلاسیه شهدای والامقام شهرستان اردبیل در سالن ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۱۰ برنامه و یادواره خانگی شهدا و پیش اجلاسیه های مختلف، عنوان کرد: ۲۶ مردادماه کنگره عظیم سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار خواهد شد تا مجاهدت این ایثارگران را پاس بداریم. در شرایط سخت کنونی نیاز مبرم جامعه ما شناخت راه شهدا است تا از این طریق بتوانیم در سنگر انقلاب همواره آگاه، هوشیار و با بصیرت کافی گام برداریم.

نوری ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای کارمند استان اردبیل بیان کرد: اجلاسیه شهدای کارمند استان اردبیل اول تیرماه  با حضور کارمندان دستگاه‌های اجرایی در حسینیه ثاراله اردبیل برگزار شد. شهدا در کنار پیامبران و علما شفاعت امت اسلامی را خواهند کرد و ما با برگزاری اجلاسیه شهدا در اقشار و گروه‌های مختلف سعی می‌کنیم تا راه و مرام آنها را الگو و سیره رفتاری خود قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به حضور در همایش هنرمندان تئاتر اردبیل و دریافت لوح تقدیر از مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هنر شهدا زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی و امانت‌داری است و امنیت امروز کشور را مدیون شهدایی هستیم که برای پایداری این انقلاب تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید اردبیل اظهار کرد: به مناسبت عید غیر خم به همراه استاندار اردبیل  با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سادات دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل، یادواره خانگی شهیدان غفاری برگزار شد، اظهار کرد:  یادواره خانگی شهیدان داور و یوسف غفاری در منزل برادر این شهیدان با حضور جمعی از مسئولین استانی و مردم شهید پرور اردبیل امروز 19 تیرماه برگزار شد.

نوری افزود: یادواره خانگی شهدا طرح ابتکاری کنگره ملی 3400 شهید اردبیل در راستای تکریم خانواده‌های شهدا است که بعد از برگزاری اجلاسیه نهایی نیز ادامه خواهد داشت. در پایان این مراسم در وصف شهدا شعر خوانی و از خانواده شهیدان یوسف و داور غفاری تجلیل به عمل آمد.

سایر برنامه‌ها و عملکردها:

- دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران (400 دیدار)
- برگزاری جلسه با مدیران عامل بانکها جهت اخذ مجوز تسهیلات بانکی برای جامعه هدف (حداقل 5 جلسه)
- دیدار با مدیران استانی و مذاکره و تعامل به منظور رفع مشکلات ایثارگران  (حداقل 7 جلسه)
- برگزاری جلسات ملاقات عمومی با جاممعه ایثارگری به صورت چهره به چهره (ماهانه چهار جلسه)
- حضور در سامد استانداری و پاسخگویی به تماسهای تلفنی جامعه هدف (هر فصل یکبار)
- برگزاری دوره های فنی و تخصصی به منظور توانمندسازی شغلی ایثارگران (دو جلسه)
- ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به جامعه هدف (در تیرماه، 150 مورد)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha