کد خبر 213271
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل آغاز شد

کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل آغاز شد

کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور پرشور و گسترده مردم شهیدپرور و ولایتمدار اردبیل با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» در ورزشگاه رضازاده اردبیل آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ اجلاسیه نهایی کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب اسلامی استان اردبیل با حضور میهمانان کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری پهلوان حسین رضازاده اردبیل آغاز شد.

دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل طی روزهای اخیر با مقام معظم رهبری دیدار و از بیانات گهربار ایشان بهره‌مند شدند و بیانات معظم له امروز در این کنگره پخش می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی این کنگره است و برنامه‌های متنوعی برای این کنگره پیش بینی شده است.

اجرای سرود شهدا توسط بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو گروه‌های سرود کانون‌های مساجد از جمله برنامه های پیش‌بینی شده در این کنگره است.نوای ماندگار هنری این سرود با مشارکت این نوجوانان و جوانان در استودیو صدا و سیما ضبط شده است.

در کنار برگزاری کنگره، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیروهای مسلح استان در محوطه ورزشگاه رضازاده برپا شده است و نیروهای مسلح استان توانمندی خود را اعم از تجهیزات و ادوات جنگی و سایر توانایی‌های رزمی به نمایش گذاشته و گوشه‌هایی از آن را به نمایش گذاشته‌اند.

ستاد برگزاری این رویداد ملی، طی دو سال اخیر و تا قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، حدود ۲ هزار یادواره در نقاط مختلف استان و ده‌ها پیش‌اجلاسیه‌ از جمله برای دانشجویان و دانش‌آموزان، کارگران، بانوان، هنرمندان، ورزشکاران، اصناف، شهدای اهل تسنن استان و سایر اقشار برگزار کرده است.

بعد از برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل قرار است به فاصله هر پنج سال نیز یک کنگره ملی برای شهدای استان برگزار شود.

گفتنی است استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. مردم این استان سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲۰ شهید جاوید الاثر، یکهزار و ۲۵۹ آزاده، بیش از۱۰ هزار جانباز و۱۰ شهید مدافع حرم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha