کد خبر 208088
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

استاندار تهران: کنگره ملی شهدای پایتخت باید الگویی برای کشور باشد

استاندار تهران: کنگره ملی شهدای پایتخت باید الگویی برای کشور باشد

استاندار تهران بابیان اینکه کنگره ملی شهدای تهران باید در کشور الگو و شاخص‌های این الگو تعریف شود، گفت: این کنگره عظیم و اثرگذار برای خودسازی فردی و هم ساخت اجتماع اهمیت زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا فخاری در جلسه هماهنگی کنگره ملی شهدای پایتخت اظهار داشت: همچنین پیامدسنجی کمی و کیفی کنگره قبل از برگزاری باید انجام و محتویات نمایشگاه نیز با هماهنگی و دسته‌بندی پیگیری و جلسه با مقامات و سران قوا انجام شود.
وی با تشکر از اقدامات انجام شده توسط کمیته‌ها خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به فرموده مقام معظم رهبری جهاد است و همواره باید در دستورکار قرار گیرد.

استاندار تهران با اشاره به لزوم پیگیری اقدامات کمیته‌ها اضافه کرد: فعالیت‌ها تا زمان برگزاری کنگره باید استمرار داشته باشد و محورها در جلسات محدودتر تثبیت شود.
امام جمعه موقت تهران نیز در این نشست اظهار داشت: کنگره شهدای تهران در واقع کنگره ملی است و جلسات برای ارتقا فعالیت کمیته‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد به لزوم نوآوری در این کنگره اشاره کرد و گفت: طرح‌ها باید نوآورانه باشد و اجلاسیه برای شهدای دانشجو، شهدای دانش آموز، شهدای کارگر، اصناف روحانیون و غیره انجام شود تا کار متفاوتی در استان تهران برگزار گردد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) نیز در این نشست گفت: دیدار با خانواده شهدا تا زمان برگزاری اجلاسیه باید پیگیری شود.

سردار حسن حسن زاده به جمع‌آوری سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهدا و همچنین فعالیت کمیته قرآنی در مورد استخراج آیات مرتبط با ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: در تمام جلسات و مبنای قرائت قرآن بهره‌گیری از این آیات باشد.

وی در مورد تولیدات فرهنگی از جمله کتاب خاطرنشان کرد: یکهزار نسخه از کتاب هایی که تا اجلاسیه تهیه شود چاپ و همچنین برنامه های مصوب کمیته ها در جلسات ارائه شود.

این مسئول از اتصال گلزار شهدای تهران به حرم امام خمینی (ره) توسط شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: برای هفته دفاع مقدس نیز باید برنامه مدون داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha