کد خبر 208093
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

نقش تشکل‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها بسیار کمرنگ است

نقش تشکل‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها بسیار کمرنگ است

معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور، عدم دخالت تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ریزی‌های کشوری را از مشکلات این تشکل‌ها دانست و گفت: یک هزار و ۲۰۰ سمن،گروه جهادی و حامی مردمی وجود دارند که نقش آنها در تصمیم‌گیری‌ها بسیار کمرنگ و نزدیک به صفر است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن ولیئی روز چهارشنبه در همایش همایش ملی تشکل‌های مردم نهاد شاهد و ایثارگر که با حضور مسوولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد،افزود: نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری می‌توانند نقش تشکل‌های مردم نهاد را در تصمیم‌گیری‌ها افزایش دهند و با انجام این مهم بسیاری از مشکلات این تشکل‌ها را برطرف کنند.

ولیئی تاکید کرد: باید از تشکل‌های مردم نهاد گزارش کاری خواست تا اگر در سطح بین‌المللی و ملی کاری انجام دهند نقاط ضعف و مثبت آنها شناسایی شود و در جهت رفع مشکلات و تقویت برنامه‌هایشان اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسوول در ادامه گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌ها از جمله اهداف تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه ایثار و شهادت است که یک کار مقدس و ارزشمند به شمار می رود.

وی اظهار کرد: مسوولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت کنند و بودجه در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی شایسته ای را به اجرا درآورند.

ولیئی ادامه داد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های بزرگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که باید از آنها در راستای ترویج این فرهنگ به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی یکی از اقدامات مطلوب تشکل‌های مردم‌نهاد است و اگر این مهم محقق شود می‌توان شاهد بسیاری از اخلاق‌های ارزشی و ایثار اجتماعی در جامعه بود.

این مسوول با اشاره به توان سازمان های مردم نهاد در کمک به پیشبرد اهداف دولت،اضافه کرد: دولت در همه کشورها توان اجرای تمامی کارها را ندارد به همین دلیل اجرای آن را بر عهده تشکل‌های مردم نهاد می‌گذارد و به این شیوه رسالت و ماموریت خود را انجام می‌دهد.

وی، مطالبه‌گری را از دیگر برنامه‌های تشکل‌های مردم نهاد برشمرد و گفت: با حمایت از این تشکل‌ها می‌توان در ترویج حوزه‌های مختلف فرهنگی مانند ایثار و شهادت، محیط زیست و گردشگری در جامعه موفق بود.

وی، افزایش اعتماد مردم، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش سرمایه نظام را از آثار ایجاد و فعالیت تشکل‌های مردم نهاد برشمرد و گفت: با حمایت و تقویت تشکل ها می‌توان مشارکت اجتماعی مردم را در همه عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزایش داد.

این مسوول بر شبکه‌سازی تشکل‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: این مهم با هدف توسعه، ایجاد و کیفی‌سازی تشکل‌ها انجام می شود تا فعالیت‌ها به نحو مطلوبی در جامعه اجرایی گردد.

وی، جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌های تشکل‌های مردم نهاد عنوان و بیان کرد: بسیاری از این تشکل‌ها می‌توانند فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین کنند، بنابراین باید به آنها توجه ویژه‌ای کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha