کد خبر 208079
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

رئیس مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو خبر داد؛

اختصاص اعتبارات مناسب برای توسعه آب‌رسانی/ پیشرفت ۴۰درصدی پروژه‌ها

اختصاص اعتبارات مناسب برای توسعه آب‌رسانی/ پیشرفت ۴۰درصدی پروژه‌ها

رئیس مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو گفت: به‌تازگی منابع اعتباری مناسبی از دولت برای طرح آب‌رسانی جذب شده است که می‌تواند به تسریع فرایند اجرای پروژه‌ها کمک شایانی کند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» در چهارمین نشست ناظرین عالی منطقه‌ای جهاد آب‌رسانی روستایی کشور و پس از رونمایی از نماد مرکز جهاد آبرسانی درباره چالش‌هایی که در ابتدای فعالیت این مرکز وجود داشت، افزود: همیشه آغاز یک کار تیمی و عمرانی دشوار است و این موضوع در مورد فعالیت‌های جهاد آب‌رسانی نیز صادق بود.

وی ادامه‌داد: وقتی پروژه جهاد آب‌رسانی را آغاز کردیم، متوجه این نکته شدیم که بسیاری از روستاهای محروم که فاقد آب پایدار هستند، اساساً بودجه عمرانی چندانی ندارند و در اعتبارات چندان دیده نشده‌اند.

رئیس مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به تلاش این مرکز برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق از روستاهای فاقد آب پایدار، خاطرنشان‌کرد: معتقدم در سال‌های گذشته امکان رقم‌ زدن یک اتفاق بزرگ در این حوزه وجود داشت، اما بنا به هر دلیلی این مهم انجام شده و همین موضوع کار ما را در مرکز جهاد آبرسانی سخت کرده است.

جعفرزاده با بیان اینکه وزیر نیرو با حساسیت زیادی روند پیشرفت پروژه‌های آب‌رسانی را دنبال می‌کند، گفت: باید از طریق نظارت‌های استانی بر روی عملکرد مجریان پروژه‌های جهاد آب‌رسانی، ساز و کار پیشبرد این طرح بزرگ و ملی را در سطح کشور سرعت بخشیم.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهوری به پروژه‌های آب‌رسانی، اضافه‌کرد: اتفاق‌های خوبی در حوزه آب‌رسانی در این دو سال رقم خورده است که نسبت به پیش از آن قابل‌مقایسه نیست.

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت پیشبرد فعالیت‌های ستادی و اجرایی به‌صورت تیمی و در چارچوب کار تشکیلاتی، افزود: در حال حاضر پروژه‌های جهاد آبرسانی پیشرفت ۴۰درصدی داشته است که می‌توانیم با کار تیمی و هماهنگی بیشتر، میزان پیشرفت پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

برپایه این گزارش، در چهارمین نشست ناظرین عالی منطقه‌ای جهاد آب‌رسانی که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو در محل ساختمان ستادی وزارت برگزار شد، از نماد این مرکز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha