کد خبر 208030
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

قیمت دلار 14 تیر 1402 / برگ برنده بازارساز جواب داد؟

قیمت دلار 14 تیر 1402 / برگ برنده بازارساز جواب داد؟

روز گذشته قیمت دلار با سیگنال آزادسازی ارزهای بلوکه شده از عراق بر مدار کاهش قیمت قرار گرفت. معامله‌گران معتقدند بازارهای مالی اثر سیگنال‌های مساعد را پیشخور کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت دلار روز گذشته را با نوسان کاهشی آغاز کرد و در کف کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

معامله‌گران از ابتدای هفته در انتظار اقدام متقابل سیاستگذار بودند. هفته پیش سیگنال‌های نامساعدی در خصوص برجام به بازار تزریق شد و منجر به ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی شد.

روز دوشنبه یحیی آل اسحاق در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق ضمن تایید طلب‌ ۱۰ میلیارد دلاری ایران ازعراق اعلام کرد که این مبلغ به بانک تی بی آی داده شده تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود. این خبر دیروز در میان معامله‌گران پیچید و توانست به نفع کاهشی‌های بازار ارز تمام شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند متغیرهای اقتصادی کشورها تحت تاثیر شرایط یا استراتژی‌های بلندمدت تغییر می‌کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که با یک خبر مساعد، همه چیز تغییر کند و بعید است که دلار با سناریوسازی سیاستگذار در بلندمدت کنترل شود.

روز دوشنبه پس از یک هفته غیبت، دلار هرات شروع به نرخ‌دهی کرد. آخرین قیمت دلار هرات 49 هزار و 650 تومان در دوشنبه هفته گذشته بود که در دوشنبه این هفته با گپ مثبت 900 تومانی باز شد. با شروع نرخ‌دهی هرات، قیمت دلار یک کانال بالاتر پرید و در 50 هزار و 500 تومان آغاز به کار کرد.

به اعتقاد بازیگران بازار ارز، سیگنال بعدی بازارهای مالی، موضوع نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران است که ‌فردا پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

در حالی که در سه روز  ابتدایی هفته گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هزار تومان رشد داشت اما قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی در دو روز ابتدایی هفته جاری تغییر قیمت نداشت و دیروز نیز بدون تغییر قیمت ثبت شد. روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۰ تومان عرضه شد و فقط یک تومان کاهش قیمت داشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش ۱۵۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۴ هزار و ۷۶۷ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۵ هزار و ۵۱ تومان رسید و افزایش ۱۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۹۵۶ تومان عرضه شد.

گفتنی است درهم امارات نیز دیروز باز شد. قیمت این اسکناس با گپ مثبت 300 تومانی باز شد و به سمت مرز روانی 14 هزار تومان حرکت کرد و در فتح آن ناکام ماند. درهم امارات روز گذشته با رقم ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان عرضه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha