کد خبر 208490
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

سرگیجه قیمتی در بازار ارز!/ رشد قیمت دلار در سومین هفته تیرماه

سرگیجه قیمتی در بازار ارز!/ رشد قیمت دلار در سومین هفته تیرماه

سرگیجه قیمتی در بازار ارز با شروع هفته سوم تیرماه همچنان پابرجاست. قیمت دلار دیروز متاثر از سیگنال‌های داخلی در کریدور ۴۰ هزار تومانی بسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ انتظار بازارهای مالی با توجه به سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی برای سومین هفته تیرماه، رشد قیمت دلار بود. اما صبح دیروز این اسکناس با خبر درگیری در کلانتری 16 زاهدان با اندکی رشد همراه شد. در میانه روز گذشته نیز با اخباری مبنی بر ختم شدن ناآرامی، دلار در بازار ارز با روند کاهشی بسته شد. روز گذشته دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار آزاد به کار خود پایان داد.

کارشناسان اقتصادی در روزهای گذشته معتقد بودند نتیجه نشست شورای امنیت هر چه باشد می‌تواند به بازارهای مالی در کشور روند دهد، آنها می‌گویند بازارها همچنان در ابهام هستند. کارشناسان بر این باورند که تا سمت و سوی مذاکرات برجام به روشنی مشخص نشود، قیمت دلار روند نخواهد گرفت.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند حواشی بازار ارز توسط بازارساز ایجاد می‌شود و سبب رِنج‌ شدن قیمت دلار در ماه‌های گذشته شده است. به اعتقاد آنها مادامی که موضوع توافقات و موضوعات کلان کشور سمت و سوی مشخصی نگیرد دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

دیروز قیمت دلار هرات کاهشی شد. برخی معامله‌گران سیگنال این بازار را بر کاهش قیمت دلار موثر دانستند. این در حالی است که بازار افغانستان از ۶ تیرماه تعطیل بود و دیروز پس از بازگشایی با کاهش قیمت، هفته را آغاز کرد.

روز گذشته دلار هرات با رقم ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد. علاوه بر آن قیمت درهم امارات نیز با کاهش، در محدوده ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومانی معامله شد.

کاهش محدود ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار روز پیش در حالی اتفاق افتاد که برخی از معامله‌گران در پایان هفته گذشته تصور می کردند که اخبار سیاسی منتشرشده کفه ترازوی افزایشی‌ها را سنگین کند. این در حالی است که سیگنال زاهدان به دست بازارساز افتاد و توانست علاوه بر اینکه مانع رشد قیمت دلار شود با کاهشی محدود این اسکناس را در کریدور ۴۰ هزار تومانی بنشاند.

دیروز ۱۷ تیرماه قیمت اسکناس دلار بدون تغییر نسبت به آخرین معامله هفته گذشته و با رقم ۴۱ هزار و ۲۵۹ تومان ارائه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۹ تومان عرضه شد و تغییری نداشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

در آخرین معامله یورو در بازار آزاد در هفته گذشته این اسکناس با قیمت ۵۵ هزار و ۶۴ تومان معامله شد و دیروز با کاهش ۲۵۰ تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با رقم ۵۴ هزار و ۸۵۸ تومان مبادله شد. اما قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با افزایش ۳۸۵ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۲۲۷ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۱۱۶ تومان عرضه شد و ۳۵۱ تومان افزایش قیمت داشت.

گفتنی است درهم امارات دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم نسبت به آخرین معامله هفته گذشته تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان عرضه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha