کد خبر 207276
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»:

مجلس همراه دولت و در کنار ایثارگران است/ پیگیر حقوق خانواده‌های ایثارگر در برنامه هفتم توسعه هستیم

مجلس همراه دولت و در کنار ایثارگران است/ پیگیر حقوق خانواده‌های ایثارگر در برنامه هفتم توسعه هستیم

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس همراه با دولت پیگیر تضییع نشدن حق و حقوق خانواده های ایثارگر در بودجه های سنواتی و برنامه هفتم توسعه بوده و خواهد بود.

ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با اینکه در برنامه هفتم توسعه چه میزان به خانواده های ایثارگری پرداخته شده است، گفت: بنده عضو خانواده شهید هستم و در زمان جنگ تحمیلی رزمنده جبهه بودم، خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه فررندانشان باید حمایت شوند ولی این حمایت‌ها باید به نحوی تبیین شود که مورد اعتراض سایر اقشار جامعه واقع نشود.

وی عنوان کرد: برای جامعه باید اثبات و تفهیم شود که خانواده‌های شهدا باید حمایت شوند زیرا عزیزشان را از دست داده‌اند و خلا نبود آن فرد در زندگی شان بسیار تاثیر گذار بوده است. به طور مثال فرزندی که پدرش شهید شده است نبود پدر در زندگی این فرد خلا بزرگی محسوب می‌شود پس حق دارند که از سهمیه های مربوط به ایثارگری بهره‌مند شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس همراه با دولت پیگیر تضییع نشدن حق و حقوق خانواده های ایثارگر در بودجه های سنواتی و برنامه هفتم توسعه بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای زیادی روی ما بود که چرا فرزندان ایثارگر باید از سهمیه استفاده کنند! ولی ما در کنار خانواده‌های ایثارگر هستیم و دولت نیز باید این موضوع را با صراحت برای جامعه توضیح و تبیین کند.

اعظمی ساردویی در ادامه تصریح کرد: آنچه که ما در کشورهای اروپایی و غربی شاهد هستیم این است که برای تمامی خانواده‌های کشته شدگان در جنگ‌هایشان امتیازات ویژه قائل هستند. نه تنها در این کشورها برای خانواده کشته شدگان در جنگ بلکه اگر فردی در جنگ آسیب دیده باشند که همان جانبازی است را مورد تقدیر قرار داده و سهمیه‌هایی برایشان اندیشیده اند پس فقط این قانون در ایران اجرا نمی‌شود و شامل اکثر کشورهاست.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نگاه مردم به خانواده‌های ایثارگر نباید اینگونه باشد که گویا آنها از رانت استفاده می‌کنند بلکه حق این عزیزان است که از سهمیه و امتیازات ویژه برخوردار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha